ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"לפיד הציע לי תקציב בתמורה למתקפה"

בראיון חג לאבי מימרן גפני מוריד כפפות: "אנחנו נמנעים לתקוף את לפיד בכדי שלא יצבור כוח"; על המפגינים: "עושים מעשה זמרי"

משה גפני, צילום: פלאש90
משה גפני, צילום: פלאש90

בראיון חג לאבי מימרן בקול ברמה שוחח חבר הכנסת משה גפני, והתייחס לכל הנושאים הבוערים באקטואליה החרדית. בפתח הראיון אמר גפני כי למרות שזו כבר קלישאה, חורף קשה עבר על היהדות החרדית ועל מדינת ישראל בכלל.

גפני: "מדינת ישראל לא עשתה כלום בחורף הזה. היא הזיקה לעצמה לכל התחומים, המדיני, הכלכלי, החברתי ועוד. הממשלה לא עסקה בדברים שלמענם היא נבחרה. לפיד הבטיח שיחזיר את הכסף למעמד הביניים התבררו בדיבורי סרק".

גפני הוסיף ואמר כי גורלו של הציבור החרדי לא שפר עליו, וזאת באשמת לפיד שמצהיר שזו המטרה שלו - להרע לציבור החרדי, אם לא ישנה את אורחות חייו. "לפיד לא פוגע בליבה של הציבור החרדי, וזאת למרות שהוא עושה נזקים, אנחנו מקווים שיהיה לנו קיץ של תיקונים לנזקים".

בתגובה לשאלת מימרן האם המתקפות על לפיד לא יזיקו ליהדות החרדית בכך שיוסיפו לו כוח, הסכים גפני, וסיפר כי החכי"ם החרדים אכן נמנעים מלתקוף אותו משום שהוא שואב מכך אהדה ציבורית.

"אני יכול לחשוף בפניך", אמר גפני, "שלפיד הציע לי תוספת כספים לתקציבי הישיבות בתמורה לכך שאני אתקיף אותו מעל במה אחת. הוא ניסה לקנות את ההתקפה בכסף. אתה יכול לשאול אותו. אולי הוא יטען שזה היה בהומור אבל הוא התכוון לכך ברצינות".








בהמשך הדברים התייחס גפני לנושאים נוספים על הפרק, וביניהם ההפגנות שהיו בסוף השבוע שעבר בעקבות מעצר הסרבן החרדי, והבהיר כי הפגנות אלו גורמות לנזק. "עשו מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס", אמר גפני על המפגינים, "הם עושים נזק עצום, אני קורא להפסיק את המחלוקת".

על נושא הממ"ח וחובת ההתייצבות בלשכת הגיוס אמר גפני: "בכיר בצבא הבטיח לי כי הממ"ח לא יקום. אם הוא יקום אחשוף את שמו. כל בחור ששומע לדעת גדו"י אינו בסכנת מעצר. בנט יפעיל זכיינים המקורבים לבית היהודי כדי לשכנע בחורים לצאת לעבוד. הציבור הליטאי מוביל את דעת הקהל של היהדות החרדית בגלל שמנהגיו הרוחניים הם הקובעים".
גפני מפגינים תקציב לפיד מימרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד