כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הגר"מ מאזוז בעד יצהר: "להלחם באויב"

מכתב תמיכה עליו חתומים רבנים, יוצא נגד ההשתלטות על בנין הישיבה ביצהר; בראש החותמים: הגר"מ מאזוז ר"י כסא רחמים

הישיבה ביצהר, צילום: דובר צה"ל
הישיבה ביצהר, צילום: דובר צה"ל

עשרות רבנים, בהם מהמגזר החרדי, מאחדים שורות בעצומה התוקפת את תפיסת הישיבה ביצהר והרס הבתים. "להפנות מאמצים למלחמה תקיפה באויב האמיתי ולהרבות אחווה בין חלקי העם". הערב יתקיים ביצהר אירוע תמיכה בישיבה שהפכה לבסיס מג"ב.

בעקבות הריסת הבתים ביישוב יצהר, וההשתלטות הצבא ומג"ב על מבנה הישיבה ביצהר, יצאו עשרות רבנים במכתב מחאה חריף המוחה על סגירת בית המדרש. עד עתה, חתמו כשלושים רבנים בולטים על המכתב, בהם גם הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת 'כסא רחמים' מבכירי הרבנים בציבור החרדי, וכן רבני ערים וראשי ישיבות המזוהים עם הקו 'הממלכתי' כמו הרב צפניה דרורי, רב העיר קריית שמונה וראש ישיבת ההסדר בעיר.

"אנו מוחים על סגירת בית המדרש של ישיבת "עוד יוסף חי" והפיכתו למחנה צבאי. לפי תורת ישראל, הפגיעה בקדושת בית-הכנסת ובית-המדרש מהווה איסור חמור, ואנו דורשים מראשי המדינה לתקן את העוול באופן מיידי ולהחזיר את בית המדרש לבעליו", נכתב. הרבנים הוסיפו כי יש "להפנות את כל המאמצים למלחמה תקיפה באויב האמיתי, ולא חלילה להרס בתי חלוצים בארץ ישראל וסגירת ישיבות".

"בפרוס חג הפסח, זמן חירותנו, אנו מחזקים את ידי המתיישבים ביהודה ושומרון ובכל מרחבי ארצנו, ואת ידי העומדים על משמר ארצנו וערי אלוקינו, וקוראים להרבות אהבה ואחווה בין כל חלקי העם", הוסיפו עוד.

בין החותמים על מכתב המחאה: הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, הרב אליקים לבנון - רב השומרון, הרב יהושע שפירא – ראש ישיבת רמת גן, הרב דוד דרוקמן – רב העיר קריית מוצקין, הרב אליהו זיני, לשעבר רב הטכניון ור"י אור וישועה, והרב שמואל טל – ראש מוסדות 'תורת החיים'.

בשעות הקרובות (ה') תיערך ביצהר, סמוך למבנה הישיבה, עצרת תמיכה במתיישבי יצהר. המתיישבים מוסיפים כי "בעקבות החלטת צה"ל לבטל את העלייה המסורתית לחומש, צפויים רבים שתכננו להגיע לחומש להגיע לאירוע ביצהר".


המכתב המלא:







רבנים מכתב יצהר תמיכה יוצאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד