כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

העו"ד החרדי התלונן - ואבו מאזן יהפוך לנאשם

עו"ד מרדכי ציבין הגיש תלונה נגד אבו מאזן לבית הדין בהאג • במידה ואבו מאזן יתלונן על ישראל - הוא עשוי להפוך לנאשם

עו"ד מרדכי ציבין
עו"ד מרדכי ציבין

על שולחנו של עוה"ד החרדי, מרדכי ציבין, נחת השבוע מכתב מטעם בית הדין הבינלאומי בהאג (ICC - International Criminal Court), שבישר לו כי פנייתו נגד ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן התקבלה, וכי ברגע שאבו מאזן ינסה לפנות לבית הדין כדי להתלונן נגד ישראל, תלונתו תשמש נגדו כחרב פיפיות, שכן הוא עלול להפוך בעצמו לנאשם, מחמת תלונה שהקדימה ישראל והגישה נגד הפשעים שמתרחשים ברשות, לה הוא אחראי כראש הרשות.

מי שטמן את המלכודת לאבו מאזן, עו"ד ציבין בעל הקשרים הבינלאומיים, מהם מסתוריים, אשר ייצג בין היתר את עצורי יפן ומיליארדר סורי ממקורבי נשיא רומניה, בתמורה להבטחה על גילוי מידע שיוביל לחשיפת קברו של המרגל אלי כהן, מסביר בשיחה ל'בחדרי חרדים' את הפרטים והנסיבות שהובילו למכתב:

"אבו מאזן מאיים בתקופה האחרונה, כי יפנה לאו"ם כדי שהרשות הפלסטינית תקבל מעמד של מדינה ולא רק משקיפה כפי שהיא כיום. זאת בנוסף לאיומים התכופים, כי ידרשו מבית הדין הבינלאומי להעמיד לדין מדינאים וקצינים ישראלים על 'פשעי מלחמה'. אם אבו מאזן יגיש תלונה, אין ספק כי הוא עלול לכלול בה גם סעיף מרכזי נגד כל מי שהקים וסייע להקמת ההתנחלויות. על פי אמנת האג המפורסמת, העברת אוכלוסייה אזרחית לשטחים כבושים, נחשבת עברה פלילית. זו אגב אחת הסיבות, שישראל סירבה להצטרף עד היום לאמנת האג. אלמלי הייתה מצטרפת, אף אדם שסייע למפעל ההתיישבות, לא יכול היה להתרומם באוויר, שכן מיד היה מוגש נגדו צו מעצר בינלאומי".

• מה פשר התלונה שהגשת נגד אבו מאזן?

"כבר אשתקד הגשתי את התלונה נגדו ונגד אישים בחמאס. טענתי, כי על אבו מאזן רובצת אחריות אישית לפעולות טרור רצחניות ולהרג אזרחים חפים מפשע בתחומי הרשות, ויש להעמידו לדין. זאת מחמת העובדה שהרשות הוכרה על ידי האו"ם כמדינה משקיפה והוא הכריז על עצמו כראש המדינה וכנגזר מכך, על כתפו האחריות האישית לכל פעולת טרור שמתרחשת בשטחי הרשות או יוצאת ממנה.

"במכתב רשמי שהשיב לי בית הדין, נאמר, כי תהיה לבית הדין סמכות לדון בה, רק כאשר אבו מאזן יגיש את התלונה נגד ישראלים. מעתה, הציניות שבה נוקטים ארגוני הטרור הפלסטינים, כאשר הם משתמשים במשפט הבינלאומי נגד קצינים ובכירים ישראלים, עלולה לשמש נגדם כגול עצמי ואני מאמין שהם יחשבו היטב אם כדאי להם להתלונן שוב, כי אז עלול כאמור אבו מאזן עצמו להפוך לנאשם".

ציבין מוסיף כי "המשפט הבינ"ל הוא תחום שבאמצעותו ניתן להלחם בטרור ואסור להפקיר אותו לצד שכנגד. במשך השנים נוקטים ארגונים פלשתינאים בפעולות טרור רצחניות המהוות פשעי מחלמה ופשעים נגד האנושות ומסבות אלפי הרוגים בקרב אוכלוסיה אזרחית חפה מפשע. למרבה הציניות דווקא ארגוני טרור פלשתינאים הם שעושים שימוש במשפט הבינלאומי נגד קצינים ופוליטיקאים בכירים ונגד המדינה".
אבו מאזן מרדכי ציבין רשות הפלסטינית בית הדין הבינלאומי אמנת האג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד