ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

"החורים בכיפה הסרוגה כי אין יראת שמים"

האדמו"ר מצאנז-קלויזנבורג התייחס לתקרית עם מכבי האש: "הגויים יודעים ששורפים אותם ואת קליפותיהם" • הקלטה וגלריה

האדמו"ר בדרשה. צילום: מגזין 'אבליק'
האדמו"ר בדרשה. צילום: מגזין 'אבליק'

בערב חג הפסח האחרון, יצא האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג למעמד שריפת החמץ בשכונת בורו פארק בברוקלין. מפאת הסכנה בהבערת מדורות במקום, היות והמבנים עשויים ברובם עץ, מוגדר בניו יורק חלון זמן מסויים בו ניתן לשרוף את החמץ, כשלאחר מכן מכבים הפקחים את המדורות.

האדמו"ר יצא כעשר דקות לפני סיום הזמן, ולוחמי האש רצו לכבות את האש קודם שהספיק להשלים את ביעור החמץ. בחורי החסידות ביקשו ממכבי האש להמתין, והאחרונים סירבו.

בעקבות כך, הכבאים החלו לצעוק לעבר האדמו"ר ולהתלונן על אלימות מצד החסידים, אך האדמו"ר בתגובה כינה את הכבאים 'נאצים' ואמר "כאן זה לא גרמניה", תגובתו של האדמו"ר פורסמה ברשת בסרטון שהופץ ועוררה ענין רב.

האדמו"ר עצמו התייחס למקרה גם בהמשך החג, בדרשתו בחול המועד במעמד אלפי חסידים. "הגויים לא סובלים ששורפים את החמץ, לפי שיודעים שבזה שורפים אותם ואת קליפותיהם, הגויים באמריקה שונאים אותנו כמו כל הגויים שלפנינו, כמו שאמרו חז"ל: הלכה בידוע עשיו שונא ליעקב, ודבר זה רואים בחוש בזמנינו".

"כשמשרישים שהגוים הם פחותים מחיות ושרצים כמו שאמרו חז"ל (במדרש תנחומא), מחלישים בזה כוחות הטומאה. גם על ידי זה יש הצלחה בחינוך הבנים".





בענין גזירת גיוס בני הישיבות בארץ אמר האדמו"ר: "הקיום של בני ישראל בארצינו הקדושה הוא רק כששומרים תורה ומצוות, עם אמונה ובטחון בה', לא לחשוב שכדי לשמור את הארץ צריכים לעשות פעולות טבעיות, רק לבטוח על השי"ת, שה' איש מלחמה".

"הטיפשות של הכופרים, שלכל אחד ואחד הם נותנים כל טוב, הן לערבים והן לכל הגויים, רק היהודים חרדים הם כקוץ בעיניהם. אבי האדמו"ר זצ"ל אמר בדרשה לפני חמישים שנה, הם מתייחסים למאמר חז"ל: ישראל אע"פ שחטא - ישראל הוא, אבל לא יודעים שישראל אע"פ שלא חטא - ישראל הוא".

"זה שרוצים לגייס בני הישיבות הוא לא תכלית הנרצה להם, שהרי יודעים בעצמם שלא יכולים לגייס בני תורה, רק בזה הם רוצים להשמיד את החרדים על ידי תחבולותם רח"ל. מסביב ארה"ק יש למעלה מ-250 מיליון ערבים מחבלים, והם לא מגייסים לצבא, רק החרדים! בזה רואים שהטומאה מכלה את עצמה".

"הטעם שהולכים בכיפות סרוגות מצבעים הוא, שהם באים בצביעה, יש להם כל הצבעים: צבע של התורה, צבע של הקומוניזם, חוץ מצבע של יהודי חרדי. חז"ל אומרים שכיפה מביא אימתא דשמיא (יראת שמים מ.ו.] בכיפה סרוגה יש חורים חורים, להראות שאין להם יראת ה', גם מחפשים הם את הקולות שבכל התורה. כל מקום שמוצאים איזה קולה, אוחזים בה, ומזייפים התורה רח"ל".

"לא רק שגונבים את הכסף שלנו על ידי המיסים הגדולים ולא נותנים כלום. הם גם רוצים לאכוף אותנו להשתמד, וליתן למאסר, הישמע כדבר הזה?" זעק האדמו"ר, וסיים: "על כופר ניתן ללמד זכות, שאולי אינו יודע דרך אחרת, ואולי לא גדל בסביבה של חרדים, אבל על מסית ומדיח אין ללמד זכות, שהרי אם אינו רוצה לעבוד את ה' בעצמו, למה אינו נותן מנוחה לאחרים".























חסידים דרשה חול המועד צאנז קלויזנבורג נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 80 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד