כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

האדמו"ר מויז'ניץ: המלוכה והממשלה לחי העולמים ולא לבנימין

ויז'ניץ: באמצע שירת 'האדרת והאמונה' בטיש נעילת החג, הפסיק האדמו"ר את השירה ואמר: המלוכה והממשלה לחי העולמים ולא לבנימין! במשאו לחסידים אמר: אנחנו דבקים בה' ובתורתו, צווי הגיוס נחשבים בעינינו כעוד נייר בתיבת הדואר.

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: ארכיון בחדרי חרדים
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: ארכיון בחדרי חרדים

האדמו"ר מויז'ניץ התריע הערב (מוצאי חג שביעי של פסח) במעמד נעילת החג, נגד הסכנה האורבת ללומדי התורה ואמר: "בעת כזאת כאשר עוקרי הדת לא רוצים שנוכל לפתוח דף גמרא עלינו להתגבר בכל כוחנו בלימוד התורה".

האדמו"ר ערך מעמד נעילת החג בשיכון ויז'ניץ בבני ברק וקרא להתחזק בתפילה, לימוד התורה וגמילות חסדים. לפי המסורת, המעמד בו משתתפים אלפי חסידים מנוצל על ידי האדמו"ר לעורר את חסידיו.

"אני קורא לחזק את המשגיחים בבתי המדרשות שלא לשוחח כלל בבית המדרש גם לא בכל המבואות", אמר והוסיף, "לאחרונה נודעו לי על עשרות מקרים של השכרת דירות לאנשים לא רצויים שגורמים להרבה מכשולות, יש לכך ועד מיוחד למכירת והשכרת דירות בשיכון, אין למכור או להשכיר ללא אישור מהוועד".

את דבריו סיים האדמו"ר בהתייחס לקיץ: "מגיע קיץ כל כך מסוכן, הן ברחוב והן בכל מקומות הנופש למיניהם שכל אחד מהם צריך שמירה יתירה".

באמצע שירת הזמר 'האדרת והאמונה' הפסיק האדמו"ר את השירה ואמר: המלוכה והממשלה לחי העולמים ולא לבנימין! (כשהוא מתכוון לראש הממשלה בנימין נתניהו מ.ו.) במשאו לחסידים אמר: אנחנו דבקים בה' ובתורתו, צווי הגיוס נחשבים בעינינו כעוד נייר בתיבת הדואר

לסיום אמר האדמו"ר: "באים אלי אבות לתלמידי ישיבה שקיבלו צווי גיוס ואומרים לי שהאמהות של הבחורים וכן הבחורים לחוצים ומפחדים כל הזמן עקב התרעות, הטרדות ואיומים שונים מצד הצבא והשלטונות. אין מה לחשוש, לא יאונה רע לאיש, כל כלי יוצר עלייך לא יצלח. כמו שיצאנו ממצרים והייתה לנו גאולת עולם, כך ננצל עתה וכל הקמים עלינו לכלותנו יאבדו במהרה".

במהלך הטיש ביקש האדמו"ר מהגבאים להביא 10 ק"ג מצות וחילק מהן לחסידיו כסגולת 'ביזת הים'.
ויזניץ ביזת הים עוקרי הדת השכרת דירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד