י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ארה"ב מאיימת: נפסיק את הסיוע לפלסטינים

דוברת מחלקת המדינה הגיבה לאיומיו של אבו מאזן לפיהם אם לא ימשיך המו"מ הוא עתיד לפרק את הרשות • "צעד כזה עלול לפגוע ביחסים בין הפלסטיניים לארצות הברית, והסיוע האמריקני ייפגע" • "ארה"ב השקיעה מיליונים במוסדות הרשות" • בינתיים הצדדים מנסים להאריך את השיחות בכל זאת • נתניהו אמש במימונה: "שיודיעו לנו כשהם ירצו שלום"

אבו מאזן ואובמה, צילום: פלאש90
אבו מאזן ואובמה, צילום: פלאש90

לקראת תום המועד האחרון להארכת השיחות עם הרשות הפלסטינית ועל רקע איומיו של אבו מאזן שנשמעו מפי גורמים פלסטיניים כי יפרק את הרשות, במידה וישראל לא תיענה לדרישותיו הגיבה דוברת מחלקת המדינה של ארה"ב ג'ן סאקי, ואמרה כי צעד כזה עלול לפגוע ביחסים בין הפלסטיניים לארה"ב והסיוע האמריקני לשטחים - יפגע אף הוא.

כזכור, בסוף השבוע העבירו גורמים פלסטיניים מסר על פיו בכירי הרשות יעלו את ההצעה להכריז על ביטול הסכמי אוסלו ופירוק הרשות. במצב כזה תוקם ממשלה גולה במקום הרשות הפלסטינית לאחר שזו תכריז על שטחה כשטח כבוש ובכיריה יישאו בתפקידיהם בממשלה הגולה.

האחריות על 2.5 מליון תושבי הרשות תעבור במקרה כזה לידי ישראל שתאלץ להקים מערך תשתיות לביוב חשמל ועוד.

"יהיו לזה כמובן השלכות חמורות", אמרה דוברת מחלקת המדינה ג'ן סאקי. "ברור שזה לא אינטרס של העם הפלסטיני שכל מה שהושג יילך לאיבוד. נעשו מאמצים עצומים לבנות מוסדות פלסטיניים על ידי הרשות הפלסטינית ועל ידי הקהילה הבינלאומית. ארצות הברית השקיעה מיליוני דולרים במאמץ הזה ולצעד של הרשות יהיו השלכות קשות על היחסים בינינו, כולל על הסיוע שלנו". סאקי הוסיפה כי "הצדדים מדברים במאמץ להאריך את השיחות".

במהלך המימונה באור עקיבא התייחס ראש הממשלה נתניהו לדבריו של אבו מאזן ואמר אף הוא: "הרשות הפלסטינית דיברה אתמול על פירוק, ומדברת היום על איחוד עם חמאס. אז שיחליטו - הם רוצים פירוק או רוצים איחוד? כשהם ירצו בשלום - שיודיעו לנו. כי אנחנו רוצים שלום אמת. גם ביום הזה, יום חגנו, ירו אויבנו טילים ליישובינו, והמדיניות שלנו היא ברורה - להגיב מיד ובעוצמה. אנחנו פוגעים בכל מי שבא לפגוע בנו, כך עשינו וכך נעשה".
ארהב אובמה פלסטינים אבו מאזן רשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד