י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גפני בכנס רמלה: "כישלון בעידוד תעסוקה לחרדים"

הח"כ מדגל התורה האשים את הממשלה שאינה מחוקקת העדפה מתקנת בנושא תעסוקת חרדים, ומפנה תקציבים להתנחלויות

חרדים מחפשים עבודה. צילום: פלאש 90
חרדים מחפשים עבודה. צילום: פלאש 90

בנאום שנשא ח"כ הרב משה גפני בכנס רמלה השנתי, הוא טען כי הממשלה נכשלה כישלון חרוץ בכל תחום, וגם בנושא תעסוקת חרדים. "יש רבים מקרב הציבור החרדי אשר אין תורתם אומנותם, הם מחפשים מקום עבודה להתפרנס והמדינה אינה עושה דבר למען כך, לסייע בעדם, לעודד מעסיקים להעסיק חרדים ולמצוא דרכים להקל על הביורוקרטיה העצומה שיש בישראל בדרך למצוא תעסוקה.

"בכל מדינה מערבית מתוקנת מתאימים שאלונים למועמדים, ומנסים למצוא דרכים להקל על הציבור למצוא מקומות עבודה. רק כאן מנסים לשנות בני אדם ולהפוך יהודי חרדי לאדם חילוני, אחרת המדינה לא תעשה דבר כדי שימצא עבודה אם הוא מחפש זאת".

גפני ציין כי הוא מתכוון בקרוב להביא לכנסת שוב את הצעת החוק שהעלה כמה פעמים בעבר, הקובעת העדפה מתקנת לחרדים במציאת מקום תעסוקה. "יש חוק כזה על אתיופים, ערבים, נשים, וקהלים נוספים שהמדינה רוצה לעודד בהם את התעסוקה, מדוע החרדים אינם נכללים בחוק? הממשלה הזו צבועה, היא רק אומרת שהיא רוצה להכניס חרדים לתעסוקה, ובפועל מי שמחפש עבודה לא עוזרים לו כלל, להפך".

עוד האשים גפני את הממשלה, כי היא מעבירה תקציבי עתק להתנחלויות ולא לנושאים חשובים אחרים, "אם יש כסף להתנחלויות יש גם כסף לירוחם ולעסקים. אין מצב שנותנים לבן אחד ולא לשני. צריך להביא גם להתנחלויות וגם ליישובים - כך זה היה בתקופתי. היום הממשלה מעדיפה התנחלויות ופוגעת במשפחות ברוכות ילדים, בפריפריה, בדיור ובכל תחום חברתי שיש בחיינו".
דיור התנחלות גפני כספים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד