כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

תורג'מן: "למחוק את חרפת הולילנד מירושלים"

סגן ראש העיר במכתב: "למחוק את החרפה הנוראה של המתחם המביש" • טוען: "יש לי תוכנית לפרק את הבניינים"

הולילנד. צילום: פלאש 90
הולילנד. צילום: פלאש 90



סגן ראש עיריית ירושלים וחבר סיעתו של ראש העיר ברקת - מאיר תורג'מן, פנה הבוקר (ג) במכתב לראש העיר, בדרישה למחוק את חרפת הולילנד מהעיר.

כזכור, בחודש שעבר הרשיע שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב את אהוד אולמרט לצד שורה נוספת של בעלי תפקידים בכירים בעיריית ירושלים לשעבר בלקיחת שוחד בתמורה לקידום אישור הפרויקט שבנייתו הושלמה בשנים האחרונות. כעת, דורש תורג'מן "למחוק את החרפה נוראה" בכך שהפרויקט שנעשו בו עבירות בניה המהולות בשחיתות עומד על כנו.

תורג'מן פותח את פנייתו - שנשלחה אף לראש הממשלה, שרי האוצר והשיכון, היועמ"ש וחברי מועצת העיר - בתיאור העובדה שהאתר הפך למוקד עליה לרגל של המטיילים הרבים שפקדו את ירושלים במהלך החג.

"במהלך חופשת חג הפסח", כותב תורג'מן, "פקדו את העיר ירושלים - בירתה של מדינת ישראל - עשרות אלפי מבקרים מרחבי הארץ והעולם בכדי לבקר וללמוד את אתריה ההיסטוריים של העיר, בהם הכותל המערבי, מגדל דוד, מוזיאון ישראל, כנסת ישראל וכו'.

"להפתעתי, לרשימה מכובדת זו של אתרי העיר, נוסף אתר שגם הוא היווה כמקור עליה לרגל עבור המבקרים והוא פרויקט הולילנד. רבים מהמבקרים בחרו לראות את המתחם המפורסם והמביש עבור עירנו, אשר גרם בין היתר גם למתגוררים במתחם לכלימה גדולה.

"אנו נמצאים מספר שבועות לאחר הכרעת בית המשפט על כך כי במתחם הולילנד נעשו עבירות בנייה רבות המהולות בשחיתות נוראה שהרבה זמן לא נראתה כמותה. כידוע המואשמים בשחיתות זו הינם מבכירי הנהלת עיריית ירושלים בתקופה ההיא".

"אל לנו לעמוד מנגד ולשתוק, יש בעירנו סמל לשחיתות ולא ייתכן כי הפרויקט יישאר כפי שהוא ויעמוד על תילו, וכל הבא לראות ביופייה של העיר המקסימה וההיסטוריות עוד מימי בית שני ייתקל בפרויקט בעל משמעות כה נוראה. אנו אשר נבחרנו על ידי הציבור להיות הממונים על העיר ולעמוד בראשה, חייבים למחוק מעלינו את החרפה הנוראה, במאמץ משותף מול משרד השיכון ומשרד האוצר. כמובן שאיני שוכח ואף לא לרגע את רוכשי הדירות בפרויקט שנפלו שולל ועל כן עלינו לדאוג להם לחלופה ומענה בעיר"

בתגובה לפניית 'בחדרי חרדים' הסביר תורג'מן כי בכוונתו אכן לפעול בכדי למחוק את הפרויקט הזה.

• כיצד מוחקים פרויקט? האם כוונתך להעלות טרקטורים ולהחריב את הבניינים שנבנו בהשקעה של מליונים?

"אכן כן. לא יתכן שמבקרים יגיעו לבקר בכותל ובאתרים נוספים בעלי ערך היסטורי בעיר ויגיעו גם לפרויקט הזה. יש לי תכנית מסודרת כיצד לפעול בכדי לפרק את הבניינים ולדאוג לתושבים שהשקיעו את כספם בכדי שלא ינזקו מכך".
הולילנד תכנון שחיתות תורג'מן פרויקט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד