ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הבחורים פגעו בר' ברוך - ונענשו משמים

הגאון רבי ברוך שפירא, מראשי ישיבת קול תורה לצעירים חשף בשיחת חג את הסכנה שבפגיעה בתלמידי חכמים

הבחורים פגעו בר' ברוך - ונענשו משמים

כמידי שנה, הגאון רבי ברוך שפירא, מראשי ישיבת קול תורה לצעירים ומראשי ארגון 'לב לאחים', מסר שיחת חג בבית הכנסת חניכי הישיבות ברוממה, בה הרחיב בענייני החג.

בתוך דבריו הוסיף הגר"ב ועורר על כך שיש צורך לחזק ולהתחזק בענייני בן אדם לחבירו. לדבריו, למרות שלא תכנן לדבר על כך כשהכין את הדרשה, הגיע לידיו כשעה לפני כניסת החג מעשה, וברצונו לשתף בו את הקהל בכדי לעורר עד היכן הדברים מגיעים.

"לפני כשנה, בחתונה שהתקיימה באולמי תמיר בירושלים", פתח הגר"ב, "הגיעו מספר בחורים ותקפו אותי בדברים על רקע הפילוג ברחוב הליטאי וקרבתי למרן הגראי"ל שטיינמן". כידוע, הגר"ב נחשב ממקורביו ובאי ביתו של הגראי"ל מזה עשרות בשנים, ובמסגרת זו יש לו קשר הדוק גם עם הנגיד הרב שמעון גליק. הגר"ב סיפר כי כבר אז הזהיר את הבחורים כי הם חייבים לבקש ממנו מחילה, אך הם לא שתו לבם לכך.

"כשעה קודם כניסת החג, הגיעו אותם בחורים וסיפרו על צרות רבות שתקפו אותם מאז, כאשר אחד מהם - שהספיק להתחתן - כבר עומד על סף גירושיו לאחר החג".

הרב שפירא המשיך וסיפר שלפני שנים רבות נשלח על ידי מישהו שפגע בגראמ"מ שך לבקש ממנו מחילה, והגראמ"מ ענה לו כי זו כלל לא פגיעה בו ומשכך ראוי למחול לו, ואף הוא נהג כן והשיב לבחורים כי הוא מוחל להם בלב שלם, ומאחל להם כי ייחלצו מהמצוקות שתקפו אותם.
שפירא פגיעה בחורים שיחה סליחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד