י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ליברמן: "לא צריך לקחת ברצינות את נפתלי בנט"

שר החוץ גיחך על איומי הבית היהודי לפרוש מהממשלה • בנט בכנס רמלה: "אבו מאזן חייב לשפר את התמריץ שלו"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

"אין שום סיכוי שמפלגת הבית היהודי תעזוב את הקואליציה", כך הצהיר שר החוץ אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים משותפת שקיים עם עמיתו האוסטרי סבסטיאן קורץ. ליברמן הוסיף כי אין קשר בין הצהרות הבית היהודי למציאות בשטח. "לא הייתי לוקח יותר מדי ברצינות את האיומים של ידידנו נפתלי בנט לעזוב את הקואליציה".

כזכור, מספר ימים קודם החג הודיע השר נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, כי במידה והממשלה תאשר שחרור מחבלים ישראלים - מפלגתו תפרוש מן הקואליציה. הדברים נאמרו על רקע דיווחים כי למרות פניית הפלסטיניים למוסדות האו"ם, ממשיכים להתקיים מגעים לקראת אישור העיסקה לשחרור המחבלים.

יצויין, כי ליברמן עצמו הצהיר מספר ימים קודם לכן כי הוא מתנגד לשחרור מחבלים, והוא מעדיף בחירות על פני תמיכה בשחרורם.

ליברמן התייחס גם לאיומים החדשים שנשמעו מפי גורמים ברשות בימים האחרונים, ועל פיהם אם לא יקודם המו"מ - הרשות תכריז על פירוקה והעברת המפתחות לידי ישראל, בצעד שמשמעותו ביטול הסכמי אוסלו. "אנחנו מוכנים לכל תסריט", אמר והוסיף: "אי-אפשר כל יום לבוא באיומים חדשים, ככה לא מנהלים מו"מ, ולכן אנחנו פתוחים לכל התפתחות והרבה תלוי בצד השני".

בנט עצמו התייחס ום לסוגייה המדינית במהלך 'כנס רמלה'. "אנחנו שומעים עוד פעם ועוד פעם את המיחזור של אותו איום שאם לא נתקדם, אם לא ניתן לו את כל מה שהוא רוצה אז 'אוי ואבוי לנו' והוא יפרק את הרשות", פתח בנט.

"אם הוא עושה את זה ממניעים ציוניים אני מעריך את זה. אבל אם הוא משתמש בזה כאיום נגדנו, אז אני שואל אותו: במה אתה מאיים? בפירוק רשות שמסיתה לטרור? בפירוק רשות שמפרה את הסכם אוסלו? בפירוק רשות שמשלמת קצבאות קבועות לרוצחי יהודים?ומה בעצם אבו מאזן אומר לנו? אם לא תשחררו מחבלים רוצחים, אם לא תחלקו את ירושלים, אם לא תיסוגו - אני אתאבד. חברים הוא חייב לשפר את התמריץ, משהו פה לא עובד.

"אני מציע לאבו מאזן ״if you're going to shoot, then shoot don't talk". מדינת ישראל חזקה מהאיומים של אבו מאזן, שמענו על איומים בעבר של טרור. שמענו איומים על צונאמי מדיני. האיום החדש שסוחרים בו זה איום פירוק הרשות. יש לי בשורה, תמיד יש מי שייקח את המפתחות, ואנחנו בוודאי לא מתכוונים לאמץ מדיניות של התאבדות לאומית רק מהחשש הכה גדול שלנו שאבו מאזן יתפטר".


שר החוץ האוסטרי: "רציתי להגיע לישראל"
שר החוץ האוסטרי סבסטיאן קורץ, שהגיע היום לביקור רשמי בישראל, פתח את ביקורו ב'יד ושם', ובהמשך נועד עם הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, וסיפר לו: "ביקשתי להגיע לכאן מהר ככל הניתן, הייתי במקומות הקדושים והביקור מרגש אותי מאד, אני מאמין שלא רק למנהיגים פוליטיים בינלאומיים יש השפעה על תהליך השלום והקירוב בן העמים, אלא לא פחות למנהיגים רוחניים ודתיים בינלאומיים".

הרב לאו הגיב לדברים: "בסיומה של כל תפילה, שלוש פעמים ביום, כבר אלפי שנים אנו מייחלים לשלום ומתפללים לכך, אני מאמין שהחינוך לשלום הוא היסוד ליצירת השלום. לצערי איני רואה זאת בצד השני, עליהם ללמד, לחנך ולייחל לשלום ולא לשנאה".

בביקור נכחו ראשי הקהילה היהודית בוינה שציינו כי שר החוץ האוסטרי משתף פעולה בצורה הדוקה עם הקהילה היהודית במדינה, "עוד לפני שמונה לשר החוץ, הוא הזמין אותנו לביקור במעונו לקראת ראש השנה, ותמיד הייתה לו פינה חמה עבורנו", אמר אוסקר דויטש, נשיא הקהילה היהודית בוינה. "יש כיום כ-8000 יהודים בווינה ויש עליה בהיקף שומרי המסורת בקרבם", הוסיף.

שר החוץ סיפר כי נחשף בשהותו בישראל למנהגי חג הפסח, "גם במטוס וגם בבית המלון הסבירו לנו על החג המיוחד הזה ועל אכילת המצות, המנהג לשמר את המסורת העתיקה של העם היהודי הוא מיוחד במינו ואני יודע על רבים מקרב יהודי וינה המקפידים על קיום חג הפסח". לסיום הבטיח: "אנו נמצאים בקשר עם מנהיגים נוצריים ומוסלמים ואנו נמשיך לעשות מה שניתן כדי שמעגל שפיכות הדמים האזורי ייפסק".
ליברמן הבית היהודי מחבלים פרישה מו''מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד