י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לראשונה: מסע לעלוב - צאנז, ליז'ענסק ודינוב

פרסום ראשון: האדמו"ר מלעלוב ייצא יחד עם פמליה מצומצמת לקבריהם של גדולי ישראל, במסע שיימשך כשבוע

האדמו"ר מלעלוב. צילום: שוקי לרר
האדמו"ר מלעלוב. צילום: שוקי לרר

לראשונה מאז עלה האדמו"ר מלעלוב על כס ההנהגה, הוא יערוך ביקור בציון ה'דברי חיים' זי"ע מצאנז בעיירה צאנז, לקראת יום ההילולא כ"ה בניסן, שיחול ביום חמישי הקרוב. הנסיעה אמורה להיות במתכונת משפחתית מצומצמת, הוא יחל ביום חמישי ויסתיים ביום שלישי, כאשר אל האדמו"ר תתלווה פמליה קטנה של חסידים.

הרבנית, רעיית האדמו"ר, היא נכדתו של בעל ה'דברי חיים' מצאנז.

האדמו"ר צפוי לשבות בליזענסק, לאחר שלא פקד בכ"א אדר האחרון את ציונו של רבי אלימלך מליז'ענסק זי"ע. היוזמה באה מצדו של מקורבו, הרב שמחה קרקובסקי, שמארגן בכל שנה שבת בצאנז לקראת יום ההילולא. קרקובסקי ביקש מהאדמו"ר להישאר לשבת והאדמו"ר נענה לבקשה, אך הוא ישהה בליז'ענסק, כשקרקובסקי דואג לכל הפרטים הלוגיסטיים הנדרשים.

כמו כן, צפוי האדמו"ר להגיע גם לעיירת לעלוב כדי לפקוד את ציונו של זקנו הרה"ק רבי דוד מלעלוב זי"ע ולעיירה דינוב, בה נטמן הרה"ק בעל ה'בני יששכר' זי"ע.

ראוי לציין, כי למרות שרוב חסידי חצרות הקודש, נוהגים להגיע לעיירה צאנז בעת ביקוריהם בפולין, ולקראת יום ההילולא גוברת הנהירה, דווקא חצר צאנז מדירה רגליה מהמקום. זאת על פי דברי האדמו"ר ה'שפע חיים' מצאנז זצ"ל, שקבע כי את כל הצדיקים שנפטרו בחו"ל, מעבירים מלאכי מעלה לארץ ישראל לאחר הטמנתם בבית העלמין המקומי, ולפיכך אין טעם לפקוד את קבריהם בחו"ל.

גם כלפי ציונו של הרה"ק רבי אלימלך מליזענסק זי"ע, שגדולי ישראל לדורותיהם נהגו להשתטח עליו במרוצת הדורות, התבטא האדמו"ר זצ"ל שלאחר המלחמה כבר איננו שוכן שם. הצטרף לדעה זו גם האדמו"ר רבי איציק'ל מפשעוורסק זצ"ל, שהיה כידוע מצאצאיו של רבי אלימלך, כאשר ביקר בבית העלמין בליז'ענסק לאחר השואה, הוא נשא תפילה קצרה במקום ולאחר שנטש את הציון התבטא למקורב שהתלווה אליו, כי "רבי אלימלך איננו שוהה כאן יותר".

חרף האמור, לא נמנעו אלפי בני ישראל ובהם גדולי האדמו"רים והרבנים להמשיך להגיע לליז'ענסק ולעיירות שונות, בהן נטמנו צדיקי הדורות, בבחינת 'נהרא נהרא ופשטיה'.
האדמו צאנז דברי חיים רבי אלימלך מליזענסק שמחה קרקובסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד