כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הותר לפרסום: תושב הדרום חשוד בסחר איברים

חשד: צעירות הוטסו לטורקיה, שם תרמו כליות על פי הזמנה מראש ובתשלום • בין הנחקרים: רופא ממרכז הארץ

צילום ארכיון: יעקב נחומי
צילום ארכיון: יעקב נחומי

בחודש האחרון ניהלו חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב נגב חקירה בפרשייה שעניינה סחר באיברים. מהחקירה עלה כי צעירות בגילי 18 עד 20 הוטסו לטורקיה, שם נקצרו איבריהן והושתלו בחולים תמורת תשלום. החשוד המרכזי, תושב הדרום בשנות ה-40 לחייו, חשוד כי תיווך בין התורמות לנתרמים. הוא נמלט, וכעת נעשות פעולות לאיתורו.

החקירה נפתחה לאחר שבחודש שעבר הגיע זוג הורים לתחנת באר שבע, והתלונן כי בתם בת ה-18 נעדרת. עוד סיפרו כי נודע להם שהיא בדרכה לטורקיה על מנת למכור כליה. חוקרי הימ"ר עיכבו לחקירה את הצעירה מיד עם שובה לישראל. בחקירתה התברר כי אכן טסה לטורקיה על מנת לתרום כליה, אולם בעקבות הלחץ הכבד שהופעל עליה היא חזרה לארץ מבלי לתרום.

חברתה של הצעירה נלקחה לחקירה אף היא עם שובה לארץ, ובמהלכה סיפרה כי תרמה כליה לאישה מהמרכז בשנות ה-50 לחייה, שאותה הכירה לפני כשנה וחצי. לדבריה היא הסכימה לתרומה משום שריחמה עליה, אך לא קיבלה כל תמורה כספית. היא ציינה כי האישה שילמה עבור התהליך, אך הכסף לא הגיע לידיה.

במקביל נחקרה הנתרמת שקיבלה את הכליה. לדבריה היא אכן קיבלה כליה ושילמה לבית החולים בטורקיה עבור ההליך הרפואי סכום של 300 אלף שקלים. החוקרים חקרו גם רופא ממרכז הארץ, החשוד כי ביצע את בדיקות ההתאמה וסיפק את הייעוץ הרפואי הנדרש טרם ההשתלה. בחקירתו ציין כי הוא מכיר את החשוד המרכזי, שנהג לשלוח אליו חולים לייעוץ ובדיקות. החקירה נמשכת.
כליה סחר איברים חשוד צעירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד