י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הגר"י יוסף: רבים מהיינות אינם כשרים לספרדים

הראשון לציון הגר"י יוסף התייחס בשיעורו לייינות הנפוצים בשוק וקבע כי אינם כשרים לקידוש • "זה פטל"

הגר"י יוסף. צילום: אהרן והב
הגר"י יוסף. צילום: אהרן והב

יינות רבים אינם ראויים לקידוש, כך קובע הראשל"צ הגר"י יוסף.

בשיעורו אמש אמר הגר"י: "יש היום יינות שצריך לברך עליהם 'שהכל'. (ואינם כשרים לקידוש). ראיתי על בקבוק כתוב 'כשר לברכת הגפן גם לספרדים'. ביקרתי ביקב שם, בפס ייצור מיוחד עם ההכשר שלנו והלך איתי משגיח מבוגר. שאלתי אותו: 'יש רוב יין?' לא ענה. שאלתי שוב וענה שרוב מים.

"אמרתי לו: 'אז איך כתבתם גם לספרדים? תתנו את היין הזה לחברה בצפון ת"א, שם יש יינות יקרים יצחקו עליך. יגידו לך שזה פטל'. ביקרתי ביקב אחר, לא אנקוב בשם ושם אמרו לי שהרוב יין השאר מים. אמרתי להם שיוסיפו יין. אמרו, 'יש לנו הוראות מהבוס'. למסקנה, צריך לחפש שיהיה יין כשר".

עוד התייחס הרב לנושא אמירת 'לשם ייחוד' לפני ספירת העומר: "מרן (הגר"ע יוסף זצ"ל) לא היה אומר בלשם יחוד לפני ספירת העומר, הריני בא לקיים מצוות 'עשה', אלא לקיים מצוות, היה צועק 60 שנה על זה.

עוד הוסיף כי, "אנחנו לא תמיד אומרים 'לשם יחוד', מרן זצ"ל מרוב עומס רוב שעות היום בלימוד לא היה אומר לשם ייחוד, לפני ציצית ותפילין, הנודע ביהודה יצא בשצף קצף נגד אלה שאומרים לשם יחוד ואף אמר 'אם היה לי כח הייתי מבטל את זה'".

בתגובה לאישום שהטיח הגר"י יוסף ביקבים, מותח מומחה הכשרות הרב יוסף זריצקי בשיחה ל'בחדרי חרדים', ביקורת על הרב הראשי ומדגיש כי כי איננו מבין על מה שח הגר"י:

"שוחחתי עם כמה בעלי יקבים. כולם אומרים לי, שהם לא יודעים באיזה יקב ביקר הרב הראשי... בנוסף, לא ידוע כלל על יקב שמכניס אחוזים כה גבוהים של מים בשעת ייצור היינות. בעדה החרדית, אסור להכניס פחות מ 95% יין בכל בקבוק, בכל יינות כרמל, % 95% זה יין, ביקבי ברקן, זה מאה אחוז. גם ביקבי רמת הגולן בהשגחת ה- O.K. כמו עשרות יקבי בוטיק נוספים בהשגחתם, מדובר במאה אחוז יין.
"לא יתכן להשמיץ סתם. אני רוצה לדעת, במי מדובר. זו לא חוכמה להשמיץ יקבים אנונימיים. תאר לך שגוף חילוני היה מדבר סרה במערכת המשפט ואומר שכל השופטים גנבים...הלא הייתה קמה צעקה גדולה, להגיד שכולם גנבים...? זה בעצם אותו דבר... אני לא רוצה לשתות יין שברכתו שהכל. אם הרב הראשי חושב שיש כאלו, שיקום ויאמר שמות".
הרב יוסף זריצקי הגר''י יוסף ברכה יין לשם ייחוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד