י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

זעם ביקבים: דברי הראשון לציון - שערוריה

זעם במערכות הכשרות וביקבים על דברי הגר"י יוסף שרבים מהיינות אינם כשרים לקידוש • מומחה הכשרות הרב יוסף זריצקי: "כולם אומרים לי, שהם לא יודעים באיזה יקב ביקר הרב הראשי. אין יקב המוהל אחוזים גבוהים של מים ביינות"

הרב יוסף זריצקי צילום: אלי סגל
הרב יוסף זריצקי צילום: אלי סגל

"ההשמצות של הראשון לציון נגד היקבים הן שערוריה גדולה", כך תוקף מומחה הכשרות הרה"ג יוסף זריצקי בשיחה, ל'בחדרי חרדים'.

כפי שפורסם לראשונה אמש (שלישי) ב'בחדרי חרדים', פסק הראשון לציון כי על רבים מהיינות יש לברך 'שהכל' וכי אינם כשרים לקידוש.

במערכות הכשרות הגיבו בזעם על הדברים. כפי שמספר הגר"י זריצקי, ששוחח בעניין עם בעלי יקבים וראשי מערכות כשרות: "כולם אומרים לי, שהם לא יודעים באיזה יקב ביקר הרב הראשי. אין יקב המוהל אחוזים כה גבוהים של מים ביינות. בכשרות 'העדה החרדית', אסור להכניס פחות מ 95% יין בכל בקבוק, כך גם ביינות כרמל. ביקבי ברקן, זה מאה אחוז. גם ביקבי רמת הגולן ועוד יקבי בוטיק נוספים.

"היקבים האלו הם רוב מנין ובנין של היקבים בארץ לכן אבקש לדעת לאיזה יקב הראשון לציון הרב יצחק יוסף התכוון שצריך לברך ברכת שהכל נהיה בדברו", אמר.

"לא יתכן להשמיץ סתם", תוקף הגר"י זריצקי, "אני רוצה לדעת, במי מדובר. זו לא חוכמה להשמיץ יקבים אנונימיים. תאר לך שגוף חילוני היה מדבר סרה במערכת המשפט ואומר שכל השופטים גנבים. הלא הייתה קמה צעקה גדולה, להגיד שכולם גנבים? זה בעצם אותו דבר. אני לא רוצה לשתות יין שברכתו שהכל. אם הרב הראשי חושב שיש כאלו, שיקום ויאמר היכן".

"מה שעושה הרב הראשי זו שערוריה שאין כדוגמתה לא יתכן להשמיץ את היקבים בלי שיודעים באיזה יקב מדובר"

"כל מי שמברך 'שהכל נהיה בדברו' על יין כדעת הראשון לציון", מסיים הרב, "עתיד ליתן את הדין על כך".
הראשון לציון מיץ ענבים הרב יוסף זריצקי יין מים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד