כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

השר פרץ: "אלה ימים מכריעים לעתיד המו"מ"

אתמול שבו הצדדים מפגישה חמישית ללא התקדמות; בירושלים מאשימים את אבו מאזן בחוסר נכונות לשלום • השר עמיר פרץ לעומת זאת, דווקא מעודד: "ביממה האחרונה יש התקדמות בשיחות, הימים הבאים מכריעים" • מאשים את הבית היהודי: "רואים בשלום איום" • בסוף השבוע יתכנס הוועד הפועל של אש"ף, ההערכה: הרשות תקשיח עמדות

"כולם יודעים על מה המחלוקת", אבו מאזן וסאיב עריקאת על רקע הר הבית. צילום: פלאש90
"כולם יודעים על מה המחלוקת", אבו מאזן וסאיב עריקאת על רקע הר הבית. צילום: פלאש90 צילום: פלאש90

אין עדיין דיל, אבל התקדמות כבר יש: לאחר פגישה נוספת שנערכה אתמול (ג) בין צוותי המשא ומתן, שהסתיימה גם היא ללא תוצאות, השר עמיר פרץ ממפלגת התנועה של ציפי לבני, אומר כי יש התקרבות בין הצדדים.

השר פרץ מצוטט הבוקר (ד) בוואלה חדשות, ואמר כי "ביממה האחרונה יש התקדמות בשיחות, לכולם ברור איזה סוגיות נמצאות על השולחן. אלה ימים מכריעים". פרץ הוסיף ותקף את הבית היהודי שמאיימת לפרוש, ואמר "עבור הבית היהודי השלום הוא איום, עבור עם ישראל השלום הוא תקווה".

פרץ מפגין אופטימיות, אבל בזירה הבינלאומית לא נראית התקדמות גדולה. גורם המשתתף בשיחות סיפר לאתר "וואלה" כי "הפגישה אתמול נערכה במשך חמש שעות, ועדיין אין פריצת דרך. הפערים בין הצדדים נותרו כפי שהיו. התחושה היא שהצד הפלסטיני טיפס על עץ גבוה עם דרישות מוגזמות, ולא ברור אם הם בכלל רוצים לרדת משם".

גורמים אחרים בירושלים תוקפים את אבו מאזן ישירות: "משמעות דבריו של אבו מאזן היא שהוא אינו מעוניין בשלום", אמרו הגורמים. "מי שרוצה בשלום אינו מציג פעם אחר פעם תנאים שהוא יודע שישראל לא יכולה לקבל אותם. אבו מאזן רק רוצה לקבל מבלי לתת דבר, והוא ימשיך לעשות זאת עד שהקהילה הבינלאומית תדרוש ממנו לגלות רצינות בשיחות ונכונות להתקדם בהן".

הם הוסיפו: "במקביל להצהרות השלום שאין מאחוריהן דבר, אבו מאזן מקיים שיחות שלום עם חמאס - שמוכר בכל העולם כארגון טרור הקורא להשמדת מדינת ישראל ולרצח יהודים".

"שלילת אזרחות לא מספיקה - יש לגרש"
אתמול פורסם על פתרון שהוצע בכדי לפייס את כל הצדדים: שלילת אזרחות ישראלית מהאסירים הערבים-ישראלים שישוחררו בפעימה הקרובה. שלילת האזרחות תעזור לבית היהודי לבלוע את גלולת השחרור הנוספת, וזאת משום שהאסירים כבר לא ייחשבו אסירי המדינה. היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין אישר את המתווה.

קולות בבית היהודי כבר הגיבו ותקפו את ההצעה, ואמרו כי שלילת אזרחות לא מספיקה, וכי יש לבצע גם גירוש בפועל.

בפגישה אתמול, נכחו השרה לבני ויצחק מולכו מהצד הישראלי, ומהצד הפלסטיני סאיב עריקאת ויו"ר המודיעין הכללי מג'ד פרג'. הפגישה נערכה בהשתתפותו של המתווך האמריקני מרטין אינדיק. זאת היתה פגישה חמישית מאז שהמשא ומתן הפסיק, בעקבות קריסת עסקת "משא ומתן תמורת פולארד", וגם היא - כקודמותיה, מסתיימת ללא תוצאות.

בסוף השבוע צפוי להיכנס הוועד הפועל של אש"ף לדיון והחלטות בנושא המשא ומתן, והצפי הוא כי בעקבות כך הצד הפלסטני יקשיח עמדות, בסוגיות הליב"ה שתוקעות את המשא ומתן.
משא ומתן עריקאת אבו מאזן לבני פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד