ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

משבר 'הדסה': גפני סידר לליצמן ראשות ועדה

ועדת הכספים הקימה ועדת משנה לטיפול במשבר בבית החולים בהמלצת גפני, יכהן כראש הועדה סגן שר הבריאות לשעבר

ליצמן. צילום: פלאש90
ליצמן. צילום: פלאש90

לאחר דיון סוער שנערך הבוקר (ד) בוועדת הכספים בכנסת, שהתאספה לכינוס חירום בעקבות התמשכות המשבר בהדסה, הוחלט ביוזמה משותפת של ח"כ משה גפני ויעקב ליצמן על הקמת צוות מועדת הכספים שימונה לעקוב באופן יומיומי אחרי התקדמות המו"מ בסוגיית המשבר בבית החולים.

בדיון שהתקיים, תקף גפני את התנהלות הממשלה, ואמר כי הממשלה צריכה ליפול - ולו רק על רקע המשבר הנוכחי. "מדובר במשבר חמור ועמוק שהממשלה פשוט לא מצליחה ולא יודעת לנהל אותו", טען.

כאמור, לאחר דיון סוער הוחלט על העברת 40 מיליון ש"ח לצורך תשלום משכורות מיידית, והקמת וועדת משנה לוועדת הכספים שתפקח על המשך הטיפול במשבר.

גפני נימק את הצורך הדחוף במיוחד, בכך שמדובר בנושא של סיכון חיי אדם עבור כל תושבי ירושלים, מכיון שאם בית החולים יקרוס - יישאר רק בית החולים 'שערי צדק' בכדי לשרת את תושבי העיר והוא לא יעמוד בעומס. לצורך הקמת הוועדה הציע גפני כי ראוי שליצמן כסגן השר לשעבר יעמוד בראשותה, כאשר אף הוא יהיה חבר בה. יו"ר וועדת הכספים ח"כ ניסן סלומיאנסקי מהבית היהודי הסכים להצעה, ובתוך מספר ימים אמורה הוועדה לקום.

ח"כ יעקב ליצמן אמר: "למדינה יש כסף להכול, שרת הבריאות בטיולים בחו״ל, מנכ"ל המשרד עזב, ואף אחד לא מתעניין בכך שהדסה קורסת".
ליצמן גפני גל ועדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד