כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בעזה חגגו איחוד עם הרשות - צה"ל תקף

בעזה חוגגים הסכם איחוד עם הפת"ח, לקראת הקמת ממשלה משותפת • חיל האוויר ירה לעבר מחבל - אך הוא הצליח להימלט

הניה ואבו מאזן. צילום: פלאש90
הניה ואבו מאזן. צילום: פלאש90

בעת שבעזה חגגו הסכם איחוד עם הרשות, צה"ל הפציץ יעדי טרור.

כלי טייס של חיל האוויר ירה לעבר חוליית משגרי רקטות באזור בית לאהייה שבצפון רצועת עזה.

הפלסטינים מדווחים על מספר נפגעים כשחלקם במצב קשה מאוד. בהודעת דובר צה"ל נאמר כי "בוצעה תקיפה בצפון הרצועה אך לא זוהתה פגיעה".

לפי משרד הבריאות הפלסטיני נפצע גבר כבן 50 ושני ילדיו בעת שטיל שוגר לעבר רוכב אופנוע בסמוך לעיירה בית לאהייה שבצפון הרצועה. לדבריהם, רוכב האופנוע שהיה היעד לתקיפה שרד אותה ולא נפגע.

האירוע התרחש זמן קצר לאחר שראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הנייה הכריז במסיבת עיתונאים על פיוס היסטורי עם הרשות הפלסטינית וכי "תם הפילוג בין עזה לגדה המערבית".

החמאס והפת"ח הסכימו להקים ממשלה משותפת אשר תקום בתום חמישה שבועות, לקראת בחירות משותפות שיערכו בעתיד הקרוב.

אמש מתחו גורמים בירושלים ביקורת חריפה על ראש הרשות הפלסטינית, שלדבריהם, "במקביל להצהרות השלום שאין מאחוריהן דבר, אבו מאזן מקיים שיחות שלום עם חמאס - שמוכר בכל העולם כארגון טרור הקורא להשמדת מדינת ישראל ולרצח יהודים".

המשלחת מטעם פתח', בראשות עזאם אלאחמאד, נועדה אמש לפגישה ראשונה עם המשלחת מטעם חמאס בראשות מוסא אבו מרזוק, והיא צפויה לשהות ברצועת עזה עד יום שישי.

ראש ממשל חמאס בעזה, איסמעיל הנייה, קיבל את פני המשלחת במשרדו ואמר במהלך המפגש כי "הזמן והתנאים שעומדים כעת בפני הסוגיה הפלסטינית לא מאפשרים את המשך הפיצול", כשהוא מתכוון לפיצול בין רצועת עזה לבין השטחים שבשליטת הרשות הפלסטינית. הנייה גם קרא לאחדות ופיוס מידי על פי ההסכמים שנחתמו בקהיר ובדוחא.
חמאס פלשתינים עזה רמאללה מוקטעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד