י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האסון: מה בדיוק אירע בבריכת עין מודע?

בריכת עין מודע היא בריכה רדודה, המתאימה אף לשחיית ילדים - אז איך זה שתלמיד הישיבה מאיר קדר ז"ל, טבע בה? • מדוע הגיע המנוח לבית החולים עם שבר גולגלתי ואיך הוא נגרם? • מדוע גירסת החברים שונה מגרסת המשטרה? • מפקד משטרת בית שאן מנסה להסביר ל'בחדרי חרדים' מה בדיוק אירע בבריכת הדמים וגם לו אין ממש תשובות

מאיר קדר ז"ל והמעין בו טבע
מאיר קדר ז"ל והמעין בו טבע

טביעתו של בן הישיבה בבריכת עין מודע הבוקר (רביעי), עוררה זעזוע עמוק בקרב בני הישיבות, ומשטרת ישראל ממשיכה לחקור מה בדיוק גרם למותו של הצעיר.

מתברר שהתשובה לכך אינה פשוטה.

הבוקר, נהרג בן הישיבה מאיר קדר ז"ל בן 20, בעת שנכנס לטבול בעין מודע שבצפון. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי לא הקפיצה למים הרדודים היא זו שגרמה למותו, אלא ככל הנראה התקף פירכוס שהתרחש כאשר המנוח היה במים.

חבריו לטיול סיפרו לרופאי בית החולים כי מאיר נכנס לתוך המים, וקרא לחבריו להצטרף אליו, באומרו שהמים אינם קרים. לאחר מכן התמוטט לפתע ואיבד את הכרתו.

באשר לעומק המים אומר מדריך הטיולים יהשוע לביא כי "במקום יש בריכה רדודה וצלולה, המתאימה אפילו לרחצת ילדים קטנים".

לפי בית החולים, המנוח הגיע לבית החולים עם שבר גולגלתי וסבל מחוסר חמצן במוח כתוצאה מאי נשימה וטביעה.

"הוא הגיע לבית החולים במצב אנוש", נמסר מבית החולים 'העמק' ל'בחדרי חרדים', "ללא דופק וללא נשימה. היו מים בריאותיו דבר המצביע על טביעה, לכן סיבת הפטירה היא טביעה. אנו לא יודעים באיזה שלב הוא נחבל בראשו", אמרו רופאי בית החולים.

מפקד תחנת משטרת בית שאן סנ"צ עמוס שמעוני, התייחס לנושא בשיחה ל'בחדרי חרדים' והבהיר כי למיטב ידיעתו גירסת המקרה שונה במקצת מזה שתיארו חבריו: "מדובר בארבעה חברים אשר ישנו בעין מודע בלילה", אמר, "הבחור שטבע הלך לשחות בבוקר בסמוך לשעה 5:30, ורק כשלא חזר חבריו הלכו לחפש אותו, ומצאו אותו במים כשהוא מחוסר הכרה, כוחות מד"א הצליחו להחזיר לו את הדופק, אך לאחר מאמצי בית החולים נקבע מותו".

בהתייחס לסיבת המוות אומר שמעוני כי קשה לדעת בוודאות ממה נפגע המנוח ומה הביא למותו היות והמשפחה מתנגדת לנתיחה ואין בשלב זה כל חשש לפלילים.

"על פי מה שמסתמן", אמר, "לטובע רקע אפילפטי, כך שהוא קיבל התקף, ולאחר מכן נחבל בראשו. כעת אנו ממתינים לשיחרור הגופה, על מנת שהמשפחה תוכל לקבור את בנה במהירות האפשרית".

לאחר שמאיר ז"ל הגיע לבית החולים 'העמק' בעפולה, הוא הוכנס לחדר הלם, שם העניקו לו הרופאים טיפול ראשוני, ומשם הועבר למחלקת טיפול נמרץ, כאשר הרופאים עשו מאמצים כבירים על מנת להציל את חייו.

אולם למרבה הצער, הוא החזיר את נשמתו ליוצרה, כאשר הוריו, בני משפחה וחברים קרובים נפרדים ממנו בצער רב.

הלוויתו תצא בשעה 21:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות. ת.נ.צ.ב.ה.
טביעה מאיר קדר ראש מים אסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד