י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פוניבז': התחייבות לא לדון בלי הסכמת הגראי"ל

חשיפה בלעדית: מכתבו של הבורר בסכסוך הממושך בישיבת פוניבז', הגרח"ג צימבליסט, בו הוא מתחייב בכתב ידו שלא לדון בתיק ללא הסכמת הגראי"ל שטיינמן • עורכי דינו של הגר"א כהנמן דורשים מהבוררים להודיע על הפסקת הדיונים לאלתר • מאשימים את הבורר: מסמכים חיוניים הוסתרו מהגר"א כהנמן • בפנים: המסמכים

פוניבז': התחייבות לא לדון בלי הסכמת הגראי"ל

חשיפת 'בחדרי חרדים': כזכור, בשבוע שעבר פרסמנו כאן לראשונה את ההתפתחות הדרמטית בסכסוך המתמשך בישיבת פוניבז', כאשר גדולי ישראל הגר"ח קנייבסקי והגראי"ל שטיינמן, יחד עם חברי בית דינו של הגר"נ קרליץ, חתמו על מכתב חריף ביותר, המבהיר כי כל דיון שיקיים הבורר הגרח"ג צימבליסט בנושא זה - הרי הוא דין ערכאות.

כעת, מתגלים מסמכים נוספים, השופכים אור על התמונה כולה. ראשית, נחשף כאן מכתב התחייבות שהפקיד הגרח"ג צימבליסט בידיו של הגראי"ל שטיינמן, ובו הוא מתחייב שלא להתכנס ולדון בתיק בניגוד להסכמת הגראי"ל.

מכתב זה ניתן בשעתו כאשר הגרח"ג צימבליסט התעקש להמשיך ולנפק הבהרות, מתוך טענה שהסמכות לדון בתיק עדיין בידיו - גם לאחר מתן פסק הדין ובניגוד לדעתם של גדולי ישראל שהתפרסמה אז. בעקבות ההתפתחויות ההן, נשלחו הגר"י לווינשטיין ז"ל ויבל"ח הגר"י אפרתי על ידי הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטיינמן להודיע לגרח"ג צימבליסט את דעתם של גדולי ישראל, והורו לו לחתום על המכתב שנחשף כאן לראשונה.

לאחרונה, משניסה הגרח"ג צימבליסט להמשיך ולחדש את דיוני הבוררות בראשותו, ולאחר שהתכחש להוראתו הישירה של הגראי"ל להפסיק ולדון, נשלח המכתב להרכב הבוררות.

במכתב, שניתן לגראי"ל בו' אב תש"ס, נכתב: "בהתאם למה שהסכימו הצדדים לקבל עליהם את הכרעתו של גהראי"ל שטיינמן שליט"א בסכסוכים המתעוררים מדי פעם, וכפי שנכתב בהבהרות שניתנו על ידינו בי"ד תמוז תש"ס, במקרה הצורך נוסיף להתכנס ולדון, אולם אם הגראי"ל שליט"א ימצא לנכון לבקש מאתנו בשלב מסוים שלא להתכנס, נקבל את דעתו". על החתום: גדליה חיים צימבליסט.

בהתאם למכתב זה, פונים עורכי דינו של הגר"א כהנמן, אופיר בלום, שמואל פלגר ונתנאל פריד, במכתב לשלושת הבוררים, ובו מצוטט המכתב דלעיל, ובהמשך נכתב: "כעת נמסר לרב כהנמן מידי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א העתק מכתב שנשלח על ידו לכבוד הבורר הרב צימבליסט באמצעות כבוד הרבנים הגאונים הרא"נ גרבוז שליט"א והגר"י רוזן שליט"א, בה קבע מרן הגראי"ל כי 'אין להמשיך בבוררות הנ"ל'.

"לפיכך", דורשים עורכי הדין, "מתבקשים כבודכם לפעול בהתאם להחלטה שלכם... ולקבוע כי נוכח פניה זו של מרן הגראי"ל שטיינמן לא תכונס עוד הבוררות".

עורכי הדין גם רומזים בהאשמה חדה וברורה כי הגרח"ג צימבליסט העלים מסמכים מהתיק, וככל הנראה ישנם מסמכים שעדיין מוסתרים, והם כותבים: "זוהי הוכחה נוספת עד כמה חיונית התעקשותו החוזרת ונשנית של הרב כהנמן כי מלוא מבמכי תיק הבוררות יעמדו בפניו. מי יודע אלו עוד מסמכים חיוניים נמנעים עקב כך מן הרב כהנמן".







פוניבז' פרסום חשיפה מכתב הגראי''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד