י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שליח חב"ד בטנסי: רבי יצחק זלמן פויזנר ז"ל

מוותיקי השלוחים בעולם וממחוללי תנועת התשובה העולמית; היה תלמידו ומקורבו של הרבי הריי"צ, מה שהותיר בו חותם לכל חייו

הרב יצחק זלמן פויזנר ז"ל. צילום: חב"ד און ליין
הרב יצחק זלמן פויזנר ז"ל. צילום: חב"ד און ליין

שוב שבר בחסידות חב"ד ובקרב השלוחים בארץ ובעולם: בקליפורניה שבארצות הברית נפטר אתמול השליח של מדינת טנסי בארה"ב הרה"ת רבי יצחק זלמן פויזנר ז"ל, כשהוא בן 87 בפטירתו.

הרב פויזנר מוותיקי השלוחים בעולם התחנך בימי נעוריו על ברכיו של הרבי מחב"ד זצ"ל ובד' אמותיו, מה שהותיר בו חותם למשך כל חייו. הוא אף הרבה לשתף ולספר זכרונות מאותם שנים מיוחדות, העשור האחרון בחייו של האדמו"ר הריי"צ זצ"ל.

היה התלמיד הראשון בישיבה החב"דית הראשונה שהוקמה בשנת תש"י בארה"ב. בשנת תשי"ט הקים את ביתו עם רעייתו מרת רישא והם יצאו לשליחות לנשוויל, טנסי, כשהם זוכים להיות השלוחים הראשונים למדינה, שם פעלו במשך למעלה מיובל שנים עד פטירתו.

הרב פויזנר היה מראשי וממחוללי תנועת התשובה ההמונית בהדרכתו הצמודה של הרבי מחב"ד. בהרצאות מול אולמות מלאים בצעירים יהודיים, בשידורי רדיו וטלויזיה, בנאומים פומביים וגם בשיחות בארבע עיניים. ר' זלמן הפך להיות דובר רהוט, מרצה מבוקש, שהשתמש בכל הלהט החסידי ובכשרון הדיבור והכתיבה שלו לקרב יהודים באהבה ובחוכמה ליהדות ולחסידות.

הותיר אחריו את בניו ובנותיו המשמשים בשליחות: מרת שפרה אביבה דערען, סטמפורד, קונטיקט; הרב מנחם מענדל, אטלנטה, ג'ורג'יה; מרת סוזי דענעביים, פאלם ספרינג, קליפורניה; מרת מרים ליברוב, פורטו אלגרה, ברזיל; הרב שמעון, ראנצ'ו מיראז', קליפורניה.

אחיו: הרב זושא פויזנר משפיע חב"ד בלוד, נכדים ונינים רבים ההולכים בדרכיו ומשמשים ברבנות ובשליחות בכל קצווי תבל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
לוויה חבד קליפורניה שליח טנסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד