ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הגראי"ל על האסון: "מי במים מי באש"

הגראי"ל שטיינמן שמע על טביעת הבחור מאיר קדר ז"ל במעיין עין מודע ונאנח מרות • אמר לסובביו: "בראש השנה יכתבון וביום צום כפור יחתמון... מי במים ומי באש..." • ראש הישיבה הוסיף כי במקום היזק מצוי לא שייך לטעון שאם לא נגזר עליו נזק, לא ייפגע • "גם מקום שאין בו מים נחשב מקום סכנה" • "בין הזמנים זמן מועד לאסונות"

הגראי"ל שטיינמן. צילום: פלאש 90
הגראי"ל שטיינמן. צילום: פלאש 90

היום בבוקר כששמע הגראי"ל שטיינמן את המקרה הנורא עם פטירתו הטראגית של הבחור מאיר קדר ז"ל תלמיד ישיבת 'כנסת הגדולה" במודיעין עילית, הגראי"ל נאנח מעמקי הלב, ואמר "אוי וויי ווויי...", ולאחר שתיקה ארוכה בצער, אמר "בראש השנה יכתבון וביום צום כפור יחתמון... מי במים ומי באש..."

אך הוסיף דבמקום דשכיחא הזיקא, לא שייך לטעון שאם לא נגזר עליו נזק לא יפגע. והטיולים הם מקום סכנה.

וכידוע כבר הרבה שנים מזהיר הגראי"ל וחוזר ומזהיר שלא להיכנס למים, והוסיף היום להוכיח שמקום סכנה אינו רק כשהולכים במים, שהרי יעקב אבינו אמר לשבטים שלא יקחו את בנימין פן יקראנו אסון ופרש"י שכל הדרכים בחזקת סכנה, אף שלא הלכו במים.

וכפי שכתב כבר הגראי"ל במכתב בעבר "כבר גלינו דעתינו בשנה הקודמת על הסכנה בטיולים, והיות דשבוע הבא עלינו לטוב יש שבוע שלם שעדיין לא לומדים בישיבות, וזה עלול מאד לגרום שח"ו הזמן ינוצל לסיכונים, באנו להתריע להמנע מאד מזה. ומי שלא מביא עצמו לידי סכנה יקוים בו הפסוק ה' ישמרך מכל רע ישמור את נפשך". על המכתב גם חתם הגרי"ש אלישיב זצ"ל.
אסון כנסת הגדולה הגראיל שטיינמון מאיר קדר מי במים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד