י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

שריד לעצורי ההפגנות: מאיר כהן עצור עד תום ההליכים

ההפגנות נגד מעצר בן הישיבה הסתיימו בשחרור העצורים, למעט אחד: מאיר כהן (20) מאשדוד עדיין עצור • האישום: התפרעות

ההפגנות באשדוד, צילום: עזריאל משה
ההפגנות באשדוד, צילום: עזריאל משה

בתאריך י' ניסן, במהלך הפגנה נגד מעצרו של הבחור אליהו כהן, נעצרו מספר מפגינים, וכולם שוחררו עוד לפני החג, למעט אחד מהם, מאיר כהן בן 20 מאשדוד.

לאחר שבמשטרה מוצתה החקירה, הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים וכתב אישום על בגין התפרעות, הצתה, מעשה פזיזות ורשלנות. התיק בעניינו הועבר לפרקליטות.

מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים עולה, כי בי' ניסן בסמוך לשעה 18:30, הנאשם יחד עם אחרים שזהותם אינה ידועה למאשימה, השתתפו בהתקהלות אסורה בכביש בר אילן, שבמהלכה הושלכו לעבר שוטרים ורכבים חפצים שונים כגון בקבוקים, אבנים, פירות, ביצים וקרשים ונחסמו דרכים באמצעות פחי זבל בוערים.

במהלך ההפגנה, כהן שהיה בסמוך לצומת בר אילן, קרא למפגינים אחרים "יאללה בואו", והתקדם לעבר פח זבל אשר היה ברחוב צפניה בצומת ועלה ממנו עשן. כהן, כך על פי כתב האישום, הרים מהקרקע מיטת ברזל עם מזרון יחיד שהיו מוטלים במקום, וזרק אותם לתוך הפח במטרה להצית את המזרן ותכולת הפח.

כהן נאשם שניסה לדחוף את הפח לכיוון בר אילן, ומשלא הצליח קרא לשני אנשים שזהותם אינה ידועה, לעזור לו להזיז את הפח. כהן, יחד עם השניים, דחפו את הפח לעבר מרכז הכביש, מרחוב צפניה לכיוון הצומת הגדולה של בר אילן.

כהן המשיך לבדו לדחוף בחוזקה את הפח בכביש בירידה. כתוצאה מכך, הפח התדרדר למרכז צומת בר אילן ופגע ברכב שנסע בכביש. מיקומו של הפח גרם לכלי רכב אחרים שנסעו בכביש לעלות על המדרכה ולהאט את נסיעתם.

בהמשך, כהן דחף שוב את הפח לכיוון מעבר החצייה ברחוב בר אילן, באופן החוסם את נתיב התנועה לחלוטין ואת דרכם של כלי רכב העוברים בכביש.

בכתב האישום נאמר כי "במעשיו המתוארים לעיל, השתתף הנאשם בהתקהלות אסורה במטרה להפר שלום ויש בה כדי להטיל אימה על הציבור ושילח אש במזיד בדבר לא לו. כמו כן, עשה הנאשם מעשה באש בדרך נמהרת או רשלנית שיש בה כדי לסכן חיי אדם או לגרום לו חבלה".

בית המשפט האריך את מעצרו שם הנאשם מאיר כהן, עד להחלטה אחרת בעניינו.
אשדוד עצור הפגנות הליכים מאיר כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד