י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"עצור השבת" בצפת שוחרר; זעם על המשטרה

"המשטרה הגיבה בחוסר רגישות, מוזיקה באמצע קבלת השבת"; המשטרה:"בעקבות חשד לעבירה פלילית נעצר חשוד"; ההפגנות ימשיכו

תושבים וחרדים בצפת, צילום: אלישע סנדמן
תושבים וחרדים בצפת, צילום: אלישע סנדמן

זעם בצפת בעקבות מעצרו של יהודה דגן, אחד מעסקני השבת הפעיל נגד פתיחת בריכת הקאנטרי בשבת, שנעצר בידי המשטרה, בתואנה שריסס כתובות גרפיטי בגנות המשטרה המקומית.

הכתובות באו לגנות את המשטרה, על שהיא פועלת כביכול בעצה וביד אחת עם ראש העיר, נגד מפגיני השבת.

"כל בר דעת שמכיר אפילו במקצת את עסקן השבת שנעצר, יודע כי אין סיכוי בעולם שהוא יכתוב מילים נוראיות שכאלו. ואף להיפך, ישנם עדים נאמנים המעידים, כי כמו אחרים שנתקלו בכתובת הגרפיטי , הוא הביע זעזוע מהביטויים החמורים שנכתבו שם בשפה זולה, אשר פוגעת בעיקר בנפש ילדינו שנתקלים בכיתוב חמור זה והוא ניגש בעצמו למחוק זאת ויש עדים על כך. אך במשטרה המקומית העלילו עליו שכביכול הוא אשר כתב זאת." אומרים חבריו.

בפי הדוברים טענות כרימון על התנהגות המשטרה כלפי תושבי צפת החרדים, שלטענתם היא התנכלות מכוונת ומיותרת: "באחד המקרים, שוטרים עיכבו תושב חרדי על חציית כביש שלא במעבר חציה בשעה 2:00 לפנות בוקר בכביש קטן ונידח ויש הטוענים שזה אף היה בעיצומה של השבת".

"באחד מאירועי המחאה של קבלת שבת המונית מול מתחם הקאנטרי צפת שבאזור התעשייה החדש, לא נרתעו שוטרים מהמשטרה המקומית להסתובב בין המוחים הכאובים, בניידת המשטרה כשמוזיקה רעשנית בוקעת מתוך הניידת. אז עם נתונים כאלו, מה הפלא שהם מסוגלים להתנכל כנגד אחד מיקירי העיר שמוסר נפשו על שמירת קדושתה של עיר הקודש וכבודה של השבת!?" שואלים העסקנים.

ידידיו של עסקן השבת, ציינו לשבח את מסירותה ונחרצותה של עורכת הדין מטעם הסנגוריה הציבורית גב' שני וויל, שבזכות מאבקה וטענותיה הקשות בבית המשפט, כנגד משטרת צפת על "שהיא נלחמת נגד אדם שמתוך זכות בסיסית ודמוקרטית רק מבקש לבטא בדרך חוקית לחלוטין את מחאתו על הפגיעה בציפור הנפש היהודית". השופט אכן, נענה לפנייתה והורה לשחרר את עסקן השבת ממעצר.

עסקני השבת ורבני העיר התקשרו לעצור השבת וביקשו לחזק את ידיו. מוועדת השבת בצפת, מבהירים כי מאבקם רק ילך ויחריף נגד מפעיל הבריכה בעקבות האמור.

ממשטרת מחוז צפון נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "בעקבות חשד לקיומה של עבירה פלילית נעצר חשוד, נחקר הובא בפני שופט ושוחרר על ידי בית המשפט".
צפת הפגנות שבת משטרה עצור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד