י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

למה לא חילקו בלעלוב שרויה בטיש נעילת החג?

המנהג שהחל בימי ה'ברכת משה', שביקש להורות שבימינו אין מצות המכונה בכלל "חמץ", לא התקיים השנה • ומה הסיבה? כנסו

האדמו"ר מלעלוב בביקור בביתר
האדמו"ר מלעלוב בביקור בביתר

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', האדמו"ר מלעלוב עושה את דרכו בשעה זו לראשונה, במשעולי העיר צאנז, כדי להשתטח על ציונו של ה'דברי חיים' מצאנז זי"ע, שהיום חל יום ההילולא שלו.
מתברר, כי לביקור הזה, היה השלכה על מנהג קבוע שבו נהגו בלעלוב בפסח.

בלעלוב נהגו להביא בפני האדמו"רים בעת שולחן נעילת החג, לאחר זמן רבינו תם, 'מצה ברייט' (מאפה שרויה) שבו מעורבים מצות יד ומצות מכונה, והם היו מחלקים ממנו 'שיריים' לחסידים.

את המנהג החל האדמו"ר בעל ה'ברכת משה', שביקש בכך להורות, כי אין להגדיר בימינו את מצות המכונה כ'חמץ' חלילה, בשונה מקביעתם של רבים מהפוסקים, שהורו כן על מצות המכונה של הדורות הקודמים, בהעדר הטכנולוגיות והשכלולים של ימינו. גדול ה'לוחמים' במצות המכונה בשעתו, היה ה'דברי חיים' מצאנז.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', הרבנית , רעיית האדמו"ר הנוכחי הינה נצר לגזע צאנז ומשכך, בני האדמו"ר הם כמובן צאצאים לבית צאנז. האדמו"ר שעמד לפני הנסיעה, החליט איפוא להמנע השנה מחלוקת ה'מצה ברייט', שבה מעורבות כאמור מצות מכונה, לרגל ביקורו היום בעיירה צאנז.


האדמו"ר הגיע לביקור רב רושם בקהילת לעלוב בבית"ר







ביום חמישי ב' דחוה"מ, זכו אברכי קהילת חסידי לעלוב בעיר, לביקור מיוחד רב רושם של האדמו"ר, שהגיע לחנוך את בית המדרש כשהוא מלווה בעסקני קרן הבנין העמלים על המלאכה להביא להשלמתו של הבית הגדול והמפואר,

קהילת חסידי לעלוב בעיר ביתר, נוסדה לפני שני עשורים, בעידודו ובברכת קודשו של האדמו"ר מלעלוב זי"ע והייתה למעשה מהקהילות הראשונות שהקימו את בית מדרשם בעיר. בתי המדרש של "לעלוב" בשכונת הדקל ובשכונת הגפן שוקקים חיי תורה תפילה וחסידות במשך כל ימות השבוע.

לאחר שבית המדרש שהיה ממוקם במעלה רח' המגיד ממעזריטש היה צר מלהכיל את בני הקהילה ההולכת ומתפתחת, הוחלט על הקמתו של בית מדרש חדש ומרווח במיקום מרכזי בשכונת הגפן רח' המגיד ממעזריטש 55 שיענה על צרכי הקהילה. בברכת קודשו של האדמו"ר החלו בעבודות הבניה בשלהי השנה האחרונה. בימים האחרונים הושלמה בנייתו של השלד וריצוף ביהמ"ד הגדול.

קורת רוח מרובה היתה עת הביע האדמו"ר את התפעלותו מההשקעה והזריזות בבניית שלד בית המדרש כדי שיוכלו לחנוך אותו בחג הפסח. האדמו"ר התענין בכל הפרטים שליוו את בנית ביהמ"ד, תוך שהוא מציין לשבח את האחדות המופלאה השוררת בין חברי הקהילה.
והפליג בשבח מעלת האחדות.

גבאי ביהמ"ד העלו על נס את סיועם של ראש העיר, הרב מאיר רובינשטיין ועוזרו הרב יהודה דייטש, את גודל מסירותו לענייני הקהילה בכלל, ובענייני הקמת ביהמ"ד החדש בפרט.

כן העלו על נס את גבאי בתי המדרש הממוקמים בשכנות בחלקה הנ"ל שבנשיאות האדמו"ר משידלובצא וביהמ"ד "קול רינה" העומדים לימינם בכל עת.

לעלוב שרויה דברי חיים צאנז מצות מכונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד