ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מנכ"ל הל"ל תקף את הגרי"ד גרוסמן, והתנצל

זה החל עם כתבה על "כפר זוהרים" שבה ביקר מנהל הכפר את עמותת הל"ל, ונגמר במכתב למערכת • התגובות בפנים

הגרי"ד גרוסמן.  צילום ארכיון: בחדרי חרדים
הגרי"ד גרוסמן. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

כתבה מרתקת על פועלו של הגרי"ד גרוסמן רבה של מגדל העמק, בכפר זוהרים, בקרב נוער נושר, שפורסמה בגליון החג של העיתון 'ישראל היום', גררה תגובה מהנהלת עמותת ה.ל.ל("העמותה ליוצאים לשאלה"), בשל הביקורת שהוטחה בה, ומנכ"ל העמותה שיגר תגובה לעיתון, שבה הוא העמיד דברים על דיוקם.

בכתבה, צוטט מנהל "כפר זהרים" צחי חיון, נגד העמותה: "יכול להיות שיהיו כאלה שיחזרו לישיבה. זה ישמח אותנו, אבל זו לא המטרה. ובניגוד לארגונים כמו 'ה.ל.ל.' אנחנו יודעים שאסור שהילדים האלה יאבדו את המשפחה, ועושים כל מאמץ להחזיר את ההורים לתמונה. בלי זה, הנזק הנפשי הוא בל יתואר".

הביקורת נגד הל"ל הגיעה לידי העמותה, ובתגובה שלח מנכ"ל העמותה, יאיר הס, מכתב למערכת שהתפרסם הבוקר, וכך נכתב:

"עמותת ה.ל.ל. מברכת על פועלו של הרב גרוסמן בכפר זוהרים ובקרב החברה החרדית בכלל. כפי שנזכר בכתבה, אלפי בני נוער צעירים עזבו את הישיבות ויש צורך במענה עבורם. עמותת ה.ל.ל המסייעת לצעירים מגיל 18 בלבד , פוגשת רבים לעזרה בגיל צעיר יותר".

הכותב ממשיך : "בכתבה צוטט הרב, כאומר שבשונה מעמותת ה.ל.ל, צוות הכפר מבין שאסור שהילדים יאבדו את בני משפחותיהם. אני מבקש להגיב על אמירה זו. עמותת ה.ל.ל מעוררת את היוצאים מהחברה החרדית, לעשות מאמץ כדי לשמור את הקשר עם בני משפחותיהם. היא ממליצה להם להתגמש ולהתחשב בהורים ובמשפחה, כדי שיצליחו לשמור על חופש הבחירה שלהם וגם על הקשר עם יקיריהם".

"לצערנו", מאשים הס את תפועת הוקעת ה'חרד"קים' בחוצות הריכוזים החרדיים, "רוב הממסד החרדי עדיין מגבה ומעודד הורים לנתק קשר עם ילדיהם שבחרו בדרך אחרת. אנו עוקבים בדאגה אחר פרסומים שמופצים בשכונות החרדיות . תחת הכותרת 'חרד"קים החוצה', מעוררים בגלוי נידוי והרחק של צעירים חרדים, הממשיכים לקיים תורה ומצוות אך עוונם הוא בכך שהתגייסו לצבא.
"אל מול הפאשקווילים הקוראים 'חרדקים החוצה', השתיקה רועמת. על הרבנים השקולים והמתונים להוציא פסק הלכה ברור, האוסר לנתק את הקשר עם בנים ובנות שבחרו בדרך אחרת", דורש מנכ"ל העמותה.

מלשכתו של הגרי"ד גרוסמן נמסר, כי חלה טעות בתגובת הל"ל: "הרב לא אמר את האמירה המיוחסת לו, אלא צחי חיון מנהל הכפר ולפיכך הרב איננו רואה צורך להגיב על כך".

מנכ"ל העמותה מסר בתגובה לבחדרי חרדים: "הציטוט אכן לא מיוחס לרב גרוסמן אלא לצחי חיון מנהל הכפר. יש לציין כי הבהרת העמותה עוסקת באמירה ולא באומר. אנו מאמינים כי הסיוע לנוער חרדי על כל גווניו צריך להיעשות על ידי אנשי חינוך מעולים מתוך החברה החרדית כדוגמת הרב גרוסמן וצוות כפר זוהרים.

"זו הסיבה שעמותת ה.ל.ל עוסקת בסיוע לבוגרים (מעל גיל 18) בלבד. להם היא מציעה עזרה בהשתלבות בחברה, בשירות צבאי, ברכישת השכלה ומקצוע ובשוק העבודה. תודה לאתר בחרדי חרדים שהעמידו אותי על טעותי והביאו דבר בשם אומרו ואם נצליח לקרב ולחבר בין הורים לבין ילדיהם שיצאו לשאלה, בוודאי נביא גאולה לעולם".
הגרי ישראל היום כפר זוהרים ה.ל.ל צחי חיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד