ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

עסקה: מחיקת רוב האישומים, וחקירה נגד ארביב

סוף לפרשה שטלטלה את העולם הרבני? פרקליטות המדינה מציעה לרב פינטו עסקה משולשת • העסקה תכלול: מחיקת מרבית סעיפי כתב האישום, פתיחת חקירה נגד ארביב, ועונש מוסכם • לפי העסקה, העונש ינוע בין אפס חודשי מאסר ל-12 לפי החלטת השופט, אך גורמים המעורים בנושא בטוחים: העסקה תחתם על חודשי עבודות שירות בלבד

הרב פינטו, צילום: פלאש90
הרב פינטו, צילום: פלאש90

סאגת הרב יאשיהו פינטו מתקרבת לסיומה: הערב נודע לבחדרי חרדים כי הפרקליטות קרובה לחתימת עסקה משולשת עם הרב, שתכלול נסיגה ממרבית פרטי כתב האישום, פתיחת חקירה נגד הניצב לשעבר ארביב והסכמה על עונש מופחת. לפי הערכת גורמים המעורים בפרטים, בסופו של דבר העסקה תכלול עבודות שירות בלבד.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט לפני כחודשיים לאמץ את המלצת פרקליטות המדינה ולהגיש כתב אישום נגד הרב יאשיהו פינטו. כתב האישום שהוגש ייחס לרב פינטו הצעת שוחד ונתינתו לקצין המשטרה תת ניצב אפרים ברכה, שכיהן באותה עת בתפקיד ראש חטיבת החקירות של המשטרה.

השוחד לכאורה, בסך של 200,000 דולר, הוצע לפי החשד על מנת לשכנע את תנ"צ ברכה למסור לו מידע, בין היתר, ובעיקר, אודות חקירה משטרתית שהתנהלה באותה עת בעמותת "חזון ישעיה", שהרב פינטו היה קשור אליה.

בנוסף, ייוחסו בכתב האישום גם עבירות של הדחה בחקירה תוך מתן טובות הנאה ושימוש באמצעים פסולים כלפי גורמים שונים, וכן עבירות של הטרדת עד, הלבנת הון, ועבירות נוספות.

כאמור, העסקה החדשה תשמיט את מרבית פרטי כתב האישום, ותכלול פתיחת תיק נגד ארביב.
הרב משה פינטו פרקליטות שירות עסקה המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד