י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"מי ברק" מנע מחסור במים לתושבי בני ברק

מנכ"ל תאגיד "מי ברק" דוד צלניק: "ראש העיר הנחה אותנו כי ההישג הנדרש הינו אספקת מים סדירה ורציפה בחג לכלל תושבי העיר" • "יכולת הכלת האירוע והשליטה בו - הישג מבצעי לתאגיד ובמיוחד בערב חג"

"מי ברק" מנע מחסור במים לתושבי בני ברק

בערב חג הפסח אירע פיצוץ מים תת קרקעי גדול בצינור הראשי בקוטר של 24 צול המספק מים לעיר ועובר ברחוב ז'בוטינסקי מצומת גהה לכיוון רמת גן.

מערכת הממ"ג (מערכת המידע הגאוגרפית GIS) שברשות תאגיד המים "מי ברק" זיהתה את מקום הפיצוץ וסיפקה אינפורמציה עדכנית וההשפעה על אספקת המים לתושבי האזור.

המידע שנתקבל מהמערכת הטכנולוגית כמו מיקום מגופים וכו' - היה קריטי וסייע לסגירה מקומית ומבוקרת של אספקת המים. האירוע היה תחת שליטה מלאה של תאגיד המים 'מי ברק' שהצליח בפעילות מהירה לספק מים לצפון העיר מקו נוסף מדרך אם המושבות. ללא המידע וניתוחו בשטח וקבלת החלטות הנדסיות – תפעוליות, תושבי צפון העיר היו עלולים להישאר בערב החג ובליל הסדר ללא מים ובשל הפעילות המסודרת והמערכת הממוחשבת התושבים לא הרגישו במחסור מים.

כיוון שהצינור הונח ע"י חברת מקורות בשנות ה-50, הוזעקו צוותי מקורות למקום לסיוע בתיקון הפיצוץ מאחר ובידיהם האפשרות לתיקון צינורות בני 60 שנה. בהערכת מצב שערך המנכ"ל בשטח הסתבר כי לא ניתן לתקן את התקלה עד לכניסת החג מאחר וחלקים מיוחדים של הצינור לא היו זמינים במהירות הנדרשת.

בהתייעצות טלפונית מהירה עם ראש העיר חנוך זייברט ורב התאגיד, ולאור העובדה החשובה שכל התושבים מקבלים מים בלחצים סבירים - הוחלט לדחות את ביצוע התיקון לאחר חג הפסח במטרה למנוע עבודה בחול המועד ולשמור ככל האפשר על הידור שבת בימי החג והשבת. במהלך הערכת מצב ראש העיר הדגיש כל העת כי חובה שהיה אספקת מים סדירה ורציפה בחג לכל תושבי העיר. מנכ"ל התאגיד ציין כי יכולת הכלת האירוע והשליטה לכל אורכו הוא הישג מבצעי לתאגיד והודה לראש העיר על הגיבוי המלא.

מנכ"ל "מי ברק" דוד צלניק: "זר לא יבין זאת, אך מד הלחץ במשרדי התאגיד הגיע לשיאים חדשים לאור אופיה המיוחד של העיר בני ברק ומכך נגזרת הפעילות של התאגיד. היה זה מאמץ עילאי שכלל תכנון קפדני וביצוע מסונכרן של צוותי ההנדסה והתפעול ב'מי ברק' שהצליחו ב"ה להגיע לתוצאה הנכספת. צוות העובדים המסור של 'מי ברק' החל בפעולות ובפרויקטים לימי הקיץ שגם אותו נעבור בע"ה בשלום".
תאגיד פיצוץ מים מי ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד