כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ראשי הישיבות התנערו - וכנס ה'מרביצי' בוטל

אחדות בציבור הספרדי - כנס בני התורה הספרדיים בוטל • ראשי הישיבות מגלים: "אין בדעתינו להשתתף בכינוס"

הגר"י הלל
הגר"י הלל

בתחילת השבוע הופצו מודעות רחוב בכל הריכוזים החרדים בהן התפרסם דבר קיומו של כנס בני תורה ספרדים, שאמור להתקיים ביום ראשון הקרוב באולמי תמיר. במודעות שהתפרסמו נכתב כי בכינוס אמורים להשתתף מספר רבנים, בהם הגאון רבי יעקב הלל, הגאון רבי אברהם סאלים, הגאון רבי בצלאל פנחסי וראשי ישיבות הנמנים על ארגון ה'מרביצי'.

בתחילה היה נראה כי מדובר שוב בהתעוררות מצידם של ראשי ישיבות ה'מרביצי', לראשונה מאז הסתלקותו של הגר"ע יוסף זצ"ל. אך לאחר בדיקה נוספת התברר כי יוזמת הכינוס קשורה לקבוצת אנשים שניסו כמה וכמה פעמים לגרום לפילוג בציבור הספרדי, בכינוסים שונים, בתמיכה במפלגתו של הרב אמנון יצחק בבחירות האחרונות ובדברים נוספים שגורמים לסכסוך ופילוג בציבור הספרדי.

חלק נכבד מראשי הישיבות ששמם התנוסס במודעות על הכנס האמור, נדהמו מאד מהפרסום ולאור כך מפרסמים כמה ראשי ישיבות הבוקר בעיתון 'יתד נאמן' הבהרה ברורה, כי הדבר אינו נעשה בידיעתם ואינם מתכוננים להשתתף בכנס.

במודעה המופיעה בעמוד ראשון של 'יתד נאמן' נכתב כך: "בדבר מה שנתפרסם בחוצות על כינוס בני תורה ביום א' הבעל"ט באולמי תמיר ירושלים, הננו להודיע בזה שהדבר נעשה שלא על דעתינו ולא בהסכמתנו ואין בדעתנו להשתתף בכינוס זה. עה"ח, יעקב הלל. אברהם סאלים. בצלאל פנחסי".

מודעה זו מהווה מכה קשה לאותם אלו שניסו לפלג, ובפרט שהחותמים עליה הם גדולי ראשי הישיבות שהיו שייכים בעבר לארגון ה'מרביצי'. ראשי הישיבות מגלים במודעה זו בצורה ברורה כי הציבור הספרדי שומר על איחוד, ובפרט בשעות קשות אלו כאשר משנאי התורה הרימו ראשם.

אחד הרבנים הנוספים ששמו הוזכר במודעה, טען: "ראיתי את השם שלי עוד לפני שהוזמנתי, וכשבאו אלי שאלתי את האחראים האם הגר"ש כהן יהיה, וכשאמרו לי לא, השבתי למארגנים שאני לא מתכונן להגיע לכינוס".

מבירור שערכנו עם מקורבי הרבנים הנוספים הרשומים במודעה, עולה כי גם הרבנים האחרים לא מתכוונים להשתתף בכנס, והם אף זועמים על שהולכו שולל על ידי אותה קבוצת מחרחרי ריב ומדון.
כנס ביטול יתד פנחסי סאלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד