י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כתב אישום נגד החשוד בסחיטת הרב פינטו

מייקל גרים, חבר הקונגרס שנחשד בגיוס לא חוקי של חצי מיליון דולר לקמפיין הבחירות שלו, יעמוד בפני אישומים פליליים לבקשת התובע הכללי בניו יורק • צפוי גם להיות מואשם בשיבוש הליכי חקירה וחשד לאמירת שקר תחת שבועה • ההחלטה תקרין על החקירה המתנהלת נגד גרים - בחשד לסחיטת הרב יאשיהו פינטו, ראש מוסדות 'שובה ישראל'

מייקל גרים. האתר הרשמי
מייקל גרים. האתר הרשמי

ניצחון לרב פינטו: מייקל גרים, חבר הקונגרס שנחשד בגיוס לא חוקי של חצי מיליון דולר לקמפיין הבחירות שלו, יעמוד בפני אישומים פליליים לבקשת התובע הכללי בניו יורק - כך נמסר לסוכנות AP מעורך דינו.

שמו של גרים נקשר לפרשת הרב יאשיהו פינטו, כאשר הודה כי קיבל כ-250 אלף דולרים מהרב פינטו שהיה מתומכיו.

כמה ממקורביו של הרב פינטו טענו כי עמותת הרב תרמה עשרות אלפי דולרים באופן בלתי חוקי, שכללו מתנות באמצעות תורמי קש.

גרים, לשעבר סוכן אף-בי-איי, תועד לאחרונה כשהוא מאיים להרוג עיתונאי ששאל אותו לגבי הטענות הללו.

לפי הניו יורק טיימס, האישומים נגד גרים, בן 44, רפובליקאי שנבחר לראשונה בשנת 2010 ומייצג את סטטן איילנד וחלק מברוקלין, צפויים לכלול הונאה.

כמו כן, הוא צפוי להיות מואשם גם בשיבוש הליכי חקירה וחשד לאמירת שקר תחת שבועה בתביעה פדרלית.

האף-בי-אי החל לחקור את גרים לפני יותר משנתיים בחשד לעבירות של גיוס כספים. כתבי אישום הוגשו נגד שניים ממגייסי התרומות שלו. דיאנה דוראנד, מגייסת תרומות עבור גרים, הואשמה כי העבירה למסע הבחירות שלו באופן לא חוקי יותר מ-10,000 דולר. המגייס האחר עופר ביטון הודה בהונאת אשראי.

נגד גרים מתנהלת גם חקירה פדרלית בפרשיית הרב יאשיה פינטו ראש מוסדות 'שובה ישראל: לפי החשד היה הרב קורבן לסחיטה מאנשי עסקים שטענו שאם לא ישלם להם הם יחשפו חומרים רפואיים על משפחתו. הרב פינטו פנה לגרים שהבטיח לטפל בבעיה תמורת כסף אך כמה חודשים אחר כך עלה החשד כי גרים עצמו היה אחד מאנשי העסקים שסחטו את הרב.
משטרה חקירה ארה''ב הרב פינטו גרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד