י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

וכל השאר היסטוריה...

לחמינאי היה אינטרס להביא להמלכתו בשנית של אחמדינג'אד. מה מיוחד באחמדינג'אד שחמינאי רוצה ביקרו? התשובה טמונה במערכת ההפעלה של נשיא איראן • ישעיה (שי) הורוויץ על הסכנה האיראנית

וכל השאר היסטוריה...




לפני פחות ממאה שנה, סבא שלי זכרונו לברכה, אחד ממנהיגי היהדות החרדית בפרנקפורט, גרמניה - ארז את מיטלטליו ואת ילדיו ואף שזכה לעיטורי גבורה נדירים בזכות לחימתו במלחמת העולם הראשונה, היגר לאנגליה - לאחר שהנאצים התנכלו ליהודים, מנעו מהם מקומות עבודה, החלו להטיל מיסים וחוקקו את חוקי הגזע בנירנברג.

רבים מאוד נשארו על אדמת אירופה הכבושה, ולא האמינו עד הרגע האחרון, כי כוונותיהם של הנאצים אכן עוברים לעשייתן. האם עלייתו בכחש של אחמדינאג'ד בשנית, מקרב אותנו לאותה מציאות שחורה ואיומה מלפני שתי דורות?

קשה להאמין שהמהומות באיראן יביאו לבחירות חדשות או למהפכה. סופו של דבר, גם מוסאווי הרפורמיסט כפוף לפוסק העליון במדיניות החוץ של איראן – המנהיג העליון האייתוללה עלי חמינאי. וככל הנראה. לחמינאי, היה אינטרס להביא להמלכתו בשנית של אחמדינג'אד. מה מיוחד באחמדינג'אד שחמינאי רוצה ביקרו?

התשובה טמונה במערכת ההפעלה של נשיא איראן.

נשיא איראן מונע ממניעים של אמונה דתית קיצונית במיוחד. אחמדינג'אד, מאמין כי הוא שליח אללה וכי "אללה מדבר אליו", הוא טוען בנאומיו כי תוך זמן קצר צפוי 'המהדי (המשיח המוסלמי) הנעלם' להתגלות. הוא ציין זאת גם בנאומו הראשון באו"ם, שבמהלכו סיפר חש סביבו "הילה של אור". אחמדינג'אד טוען כי הופעת 'האימאם הנעלם' תביא לכינון שלטון מוסלמי אחד על העולם כולו, וכי המאבק בכפירה וב'יהירות העולמית' מכשיר את הקרקע ומחיש את הופעת 'המהדי'.

הדוקטרינה השיעית האקטיבית הזו, שבה מאמין אמחדינג'אד ופטרונו, אייתוללה מצבאח יזדי - השישי בשלטון האייתללות, היא זו שמניעה את גלגלי הצנטריפוגות של פצצת הגרעין השיעית, היא זו שמאיצה באיראן את השדרוג וההקמה של כוח צבאי אדיר, והיא זו שמביאה להסלמת היחסים עם המערב. דוקטרינה זו, שביסודה גם השמדת ישראל, באה מתוך כוונה לממש, לשיטתם הקיצונית של האיראנים את היעד של "חזון אחרית הימים" עם הופעת "המהדי".

לפני מספר שנים התבטא, נשיא איראן הקודם, האשמי רפסנג'אני כי "פצצה גרעינית אחת בתוך ישראל תשמיד הכול, בעוד שפצצה כזו תגרום נזק קל לעולם המוסלמי".

ספר מעניין שפרסם שאדי פקיה ויצא בלבנון, תחת השם "אחמדינג'אד והמהפכה העולמית הבאה" קובע כי נשיא איראן דהיום תואם בתיאורו למפקד כוחות המהדי שישחררו את ירושלים על פי אמונת השיעה. אחמדינג'אד מתואר כאדם נחוש, המונחה ישירות מ"אללה". התקופה הנוכחית, על פי הספר, היא "תקופת ההתגלות", שבה קיימים סימנים המבשרים את הופעת המהדי.

המחבר מוצא "סימנים" כי נשיא איראן הוא הוא מפקד כוחות המהדי שיצבאו על ירושלים לשחררה. לכן האיראנים משקיעים סכומי עתק בהקמת צבא בעורף מדינת ישראל בצפון (חיזבאללה), בדרום (חמאס) ובמזרח (עיראק), במערב נמצא רק הים...

במחנה הריכוז דכאו בדרום גרמניה, מופיע היום על אחד מקירות המחנה ציטוט של פילוסוף אמריקני, ג'ורג' סנטיאנה: "מי שאינו לומד מן ההיסטוריה, נידון לחזור ולחיות אותה מחדש".

הנה מה שההיסטוריה מלמדת אותנו בשישה משוואות:

מדינה בת 60 מיליון תושבים (גרמניה = הרפובליקה האיסלאמית של איראן), עם שלטון דיקטטורי (דיקטטורה = זיופי בחירות), המבקש להשמיד 6 מיליון יהודים (יהדות אירופה = ישראל), עם מנהיג שמאמין בהשגחה העליונה שייעדה אותו לתפקיד שנטל על עצמו וראה בכמה מאורעות שאירעו לו, עדות לכך שההשגחה העליונה שומרת עליו, עפ"ל, (היטלר = אחמדינג'אד) עם נשק להשמדה המונית (משרפות = אטום), וכמובן, אחרון אחרון לא חביבים בכלל, מנהיגות עולמית רופסת במיוחד באירופה ובארה"ב, המבקשת לפתור את העימות באמצעות דיפלומטיה ו"דרכי שלום".

האם "השטן הגדול" (=ארה"ב בטרמינולוגיה האיראנית) יעשה לאיראן את מה שהוא לא מצליח לעשות לצפון קוריאה החילונית? ימים יגידו. או אולי המאבק הנוכחי בתוך איראן יגרום לכרסום מעמדם של האייתוללות? קשה להאמין.

אך אנחנו מאמינים בני מאמינים שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו והקב"ה מצילנו מידם, נתפלל שהמשוואה האחרונה, המעשית, תישאר רק ברמה התיאורטית. וכל השאר יהיה היסטוריה.

הערה


בשבוע שעבר כתבתי על ארגון "מנוף – המרכז למידע יהודי", נשמט מהמאמר חלקו המרכזי של ארגון "ערכים" והעומד בראשה, הרב יוסף וליס הדינאמי בהקמה ובתפעול הארגון. וליס גייס אף הוא סכומי עתק, והצליח בכוחות עצמו להפעיל את הארגון במשך מס' שנים. לדאבונו ולדאבוננו המשבר הכלכלי בעולם נותן את אותותיו גם בפעילות העצומה, החשובה והברוכה של ערכים, וגם בפעילויות הנוספות בתחום ההסברה היהודית. כולנו תקווה שמחזיקי התורה והתורמים הרבים יתאוששו ויחדשו את תרומותיהם כמקדם.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד