כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אבו מאזן: הממשלה המאוחדת לא תפגע במו"מ

יו"ר הרשות הפלסטינית מבהיר כי מי שימשיך לנהל את המו"מ עם ישראל, יהיה אש"ף • ממשלת האחדות לא תתנגד

אבו מאזן. צילום: פלאש90
אבו מאזן. צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90

ימים ספורים לאחר חתימת הסכם הפיוס בין חמאס לפת"ח, נאם אבו מאזן הבוקר (שבת) בפני הוועד המרכזי של אש"ף והבהיר את עמדותיו בסוגיות המדיניות מול ישראל, לאחר חתימת ההסכם.

אבו מאזן הבהיר כי מי שימשיך לנהל את המו"מ עם ישראל יהיה אש"ף וכי ממשלת האחדות שתוקם על פי ההסכם תתנהל בעיקר בענייני פנים ולא תתנגד למו"מ.

יצוין כי בהסכם הפיוס עם החמאס לא נרשמה כל הסכמה בסוגיות המחלוקת ביניהם, מעבר למה שהושג בהסכמי הפיוס הקודמים ביניהם.

"המשא ומתן", אמר אבו מאזן, "נמצא בידי אש"ף כיוון שהוא מייצג את העם הפלסטיני על כל פזורותיו. "הממשלה לא תעסוק במשא ומתן, זה לא תחום העיסוק שלה.

"אש"ף כן מכיר בישראל והוא גם הודיע שהוא נגד אלימות, וכך תעשה הממשלה. כל הסכם שיושג יעבור להחלטת העם במשאל עם, זאת הייתה עמדתנו בעבר וזאת עדיין עמדתנו".

לצד זאת, שב אבו מאזן והאשים את ישראל בכשלון המו"מ למרות שהוא היה זה שפוצץ אותו בכך שחתם על הסכם פיוס עם החמאס. יושב ראש הרשות גם האשים את ישראל על כך שתמכה בהמשך הפיצול הפלסטיני.

"הישראלים הוכיחו לנו לאורך כל התקופה שהם אינם מעוניינים בפתרון הגיוני. הישראלים תמכו במצב של הפיצול בינינו ואהבו אותו. הם השתמשו בפיצול כתירוץ, ואמרו 'עם מי נישא וניתן? הרי יש שתי רשויות'. אנחנו נמשיך לעבוד על הפיוס בכל הכוח ונשקיע המון מאמצים כדי שהוא ייצא לפועל".

בנוסף, אבו מאזן שב והדגיש את תנאי הפלסטינים להארכת המשא ומתן - שחרור האסירים הכלולים ב"פעימה הרביעית", שרטוט הגבולות והפסקת הבנייה בהתנחלויות במשך תקופת המו"מ.
ישראל חמאס פלסטינים פתח אבן מאזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד