ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

עצר בתחנה • האם קיים קרע בין דרעי ל'קול ברמה'?

כך זכו מאזיני קול ברמה, מג'סר א זרקא ועד אלעד, לשמוע על האירוע עליו דרעי 'לא שמע' • וגם: כך תבחרו משיח

אריה דרעי. צילום: פלאש90
אריה דרעי. צילום: פלאש90

בסיומן של חג פסח וחגיגות מימונה גדושות אירועים והכתרות, השאלה הגדולה היא כיצד לא הופיע המשיח על חמורו וגאל את ישראל. לא בעקבות האחדות העדתית המופלאה שהפציעה מעל שמינו חבושה בתרבוש אדום ובפיה מופלטה שחמחמה ונוטפת דבש, אלא משום שעם ישראל גילה סוף סוף את השיטה.

אם כדי להיבחר ל'מרן' כל שאתה זקוק לו הוא גלריית אירועים ושורה של אישים נכבדים שיתייצבו בהם, ובהמשך ניצחון בסקר דעת קהל ציבורי, יפטירו הציניקנים, כי אז חבל שלא בחרנו את המשיח בדרך דומה, וכך הגאולה הייתה הופכת זמינה וקלילה.

הכל החל ביום שלישי בשבוע שקודם החג, יום שנכפל בו כי טוב, בו זכו כלל ישראל בכלל וגולשי 'בחדרי חרדים' בפרט, להתבשר לראשונה על המעמד המתוכנן בחול המועד, ובו יוכתר ראש ישיבת פורת יוסף - חכם שלום כהן - לתפקיד נשיא מועצת החכמים של תנועת ש"ס.

"קרב של ממש התנהל בין הגר"ש בעדני לגר"ש כהן", תיאר דרעי השבוע את שהתחולל בימים שקדמו להכרזה. הקרב, מיהר דרעי להבהיר, התנהל כאשר הם דוחקים איש ברעהו להתמנות לנשיאות המועצת, לא חלילה להיפך.

מבחינתו של דרעי, בזאת תם הקרב. הוא כלל לא שמע על אירועים אחרים אותם ערך הראשל"צ לשעבר הגר"ש עמאר ברחבת בית הכנסת בגבעת המבתר בירושלים, וזאת למרות ההשתתפותם המכובדת של מספר ח"כים נציגי התנועה הקדושה - שהספיקו ביום אחד לרקוד בשתי הכתרות שונות של "מרנים", הספק נאה לכל הדעות לתנועה שאך לפני מספר חודשים איבדה את ה'מרן' היחיד שלה.

מה שקורה בש"ס - נשאר בש"ס
ואם דרעי לא שמע, מה לנו כי נלין על המוני עמך בית ישראל שציפו בקוצר רוח להשתתף במעמד ההיסטורי המתכונן - מבלי ששמעו כלל על אירועים אחרים.

כצפוי, מלבד ההמונים שנהרו לאולמי ארמונות חן בבני ברק כדי לזכות ולהשתתף בהכתרה, ישבו עוד אלפים ממצביעי התנועה הקדושה בבתיהם שבכל רחבי הארץ (בפרט זכור לטוב הכפר ג'סר א זרקא, בו זכתה התנועה הקדושה לקבל את המקום הרביעי בקולות המצביעים המקומיים. מעניין לבדוק פעם מה קולטים שם בתדר 92.1), והדליקו את הרדיו כשהוא מכוון על התדר הקבוע של ערוץ הבית הקדוש, תוך שהם מצפים בקוצר רוח להשתתפות מרחוק בהכתרה הצפויה.

אלא שלהפתעת המאזינים הש"סיים הנרגשים, הם זכו לשמוע שידור אחר לחלוטין. כן, ניחשתם נכון, האירוע ההוא שדרעי "כלל לא שמע עליו" הועבר במלואו בערוץ הבית של התנועה, והושמע לאזני רבבות קהל המאזינים ה'ספרדי תורני' כהגדרתו בתקנות הרשות השניה. ושלא תטעו, גם קהל המשתתפים באירוע עצמו - שלא נאלץ להזדקק לחסדי הערוץ שעל רמה, הופתע לשמוע את היו"ר מודה בדבריו דווקא לערוץ המתחרה 'קול חי', שבמהלך תקשורתי מתבקש החליט לנצל את ההזדמנות ולקרוץ לקהל הספרדי, ולהעביר בשידור חי את האירוע במלואו.

אין ספק שגם גדולי תלמידיו של מרן שהיו מסובין באותו הלילה בבני ברק, הבינו שמשהו קורה בבית שמאחורי הערוץ של הבית. מה בדיוק קרה שם? איש לא יודע לומר. וכבר אמר מי שאמר, וואט הפנד אין ש"ס - סטייז אין ש"ס. (מה שקורה בש"ס - נשאר בש"ס)

מיקרו-קוסמוס לתנועה כולה
סוד גלוי לכל הוא שגם כיום, בעידן השלטון החדש, היו"ר טרם סיים 'לנקות את האורוות' וספק אם יסיים אי פעם. אחד המעוזים המובהקים של ההנהגה הקודמת נמצא בהנהלת ערוץ 'קול ברמה'. למי שלא זוכר, אותו ערוץ שבכדי לקדמו ולהביא את רשיונותיו לידי גמר, עמל בעבר הכוכב הש"סי השלישי בתקופת כהונתו כשר התקשורת (אפרופו הכוכב השלישי, באורח תמוה למדי הוא הדיר את עצמו בשבוע האחרון מכלל אירועי ההכתרה השונים. מסתובבות להן שמועות משמועות שונות על שותפות חדשה - לא פוליטית - הצפויה לצאת לדרך בקרוב עם אישיות פרסומית מוכרת. אבל שמועות - אל תתייחסו. בכל מקרה, שיהיה בהצלחה. השליחות הציבורית והתפקיד ההסטורי מוצו ככל הנראה בוועדת שקד).

מיותר לציין שההקמה ההיסטורית הייתה עמוק בתוך שנות כהונתו של היו"ר הקודם, אלי ישי - מה שהוביל באופן טבעי לכך שנאמניו הם אלו שמונו לתפקידי מפתח בערוץ, כאשר גם הגב הכלכלי הדרוש להקמת הרדיו מגיע ממקור מזוהה לא פחות. למגינת לבו של דרעי, בתקנות הרשות השניה עוד לא נקבע כי סיעה שקידמה בחקיקה הקמת ערוץ רדיו והחליפה את הנהגתה - תזכה להקים ערוץ חדש. כך נוצר מצב מעניין בו הבית אכן נכבש, אך ערוץ הבית ממשיך לשדר מירושלים הכבושה, היישר לאזניהם הכרויות של מאות אלפי המאזינים הקדושים בבני ברק, אלעד, אשדוד וג'סר א זרקא.

הסיפור של ערוץ קול ברמה, יכול לשקף במיקרו קוסמוס את המתרחש בסיעה כולה. הקודקודים מזוהים באופן ברור עם הצד אותו הם בחרו, והג'וליקים הקטנים מסביב מתנהלים בזהירות בכדי שלא לדרוך על אי מי, וממתינים לראות כיצד יפול דבר במערכה, שבפעם המי יודע כמה הוכיחה השבוע שהיא רחוקה מלהסתיים.

גם בקרב הקודקודים עצמם וכוכבי התקשורת הגדולים של הערוץ לא נרשם קו אחיד וברור, והחריקות בין הדרגים השונים נשמעות היטב בשידור הרדיופוני. קשה לנהל כלי תקשורת כשכל אחד מושך לכיוון אחר, ואין ספק שהחריקה הצורמת ביותר נשמעה לאזניהם של מאזיני התחנה בעת אי שידור אירוע ההכתרה הרשמי של התנועה.

ואם כבר מיקרו קוסמוס של ש"ס, אז בדיוק כמו בש"ס, לכל מטבע יש שני צדדים, ולמרות שבסביבתו הרשמית של יו"ר ש"ס סירבו להגיב לדברים, היו אישים המעורים בנעשה בצמרת התנועה שידעו לומר כי לא מדובר בקו קבוע על פי החלטה, אלא בתקרית מקומית שלא מעידה על שליטה כזו או אחרת.

לדבריהם, זו אולי מכה קלה בכנף אבל היא לא מעידה על כיוון חד וברור אליו נוטה התחנה. "אין ספק שהתעלמות מאירוע בסדר גודל כזה היא תמוהה מאוד. אבל היא עדיין לא מעידה על קו מוחלט של הערוץ. פשלה כזו יכולה תמיד להיות קשורה גם לאי הבנה רגעית של מקבל החלטות כזה או אחר, ומסתבר גם שמאז הובהרו הדברים ומצב כזה לא יישנה", הם בטוחים.

עד שיתבררו הדברים, ימשיכו מצביעי התנועה הקדושה לזפזף בין התחנות. האזנה מהנה.
הכתרה הרב עמאר הרב שלום כהן קולברמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד