י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האדמו"ר מויז'ניץ הדהים: "אל תלמדו חסידות"

האדמו"ר מויז'ניץ הדהים את תלמידי ישיבתו כאשר הורה: "אין ללמוד ספרי חסידות עד שבועות - רק תורה"

האדמו"ר מויז'ניץ במוצ"ש. צילום ארכיון: יהושע פרוכטר
האדמו"ר מויז'ניץ במוצ"ש. צילום ארכיון: יהושע פרוכטר

האדמו"ר מויז'ניץ הפתיע את חסידיו וקרא להם להימנע מללמוד ספרי חסידות.

האדמו"ר נשא דברי תורה בסעודה שלישית בבית מדרשו 'מרכז חסידי ויז'ניץ' בבני ברק שכוונו לתלמידי הישיבה, זאת לאחר שביקר בפנימיית הישיבה בשעת בוקר ומצא אותם נמים במיטתם.

בעקבות כך, בליל שבת האחרון הורה האדמו"ר שתלמידי הישיבה לא יעסקו בעריכת הטיש ובמקומם מונתה קבוצת אברכים וראשי החסידות שתכין את בית המדרש לטיש בליל שבת.

בסעודה שלישית פתח האדמו"ר ואמר: "שמעון הצדיק אומר על שלושה דברים העולם עומד, על 'תורה ועל עבודה ועל גמילות חסדים', ברוך ה' אצלנו בקהילה אפשר לומר על 'עבודה', דהיינו טישים ותפילות, המצב שפיר כך גם בעניין גמילות חסדים. אבל הדבר הראשון הינו תורה, ואת זה צריך לחזק ביתר שאת.

"אומרים שתורה היה שייך יותר לרבי זצ"ל (ה'ישועות משה' מויז'ניץ. מ.ו.), אתם טועים טעות מרה, כל שאיפתי זה להחדיר כאן את מה שאבי זי"ע רצה, אם לא, אני יהיה רבי בחדר שלי, אני יכול גם לעשות טיש אצלי בחדר לעשרה תלמידי חכמים. כאן צריך להיות חסידות שכל כולה תורה ולכל בחור ואברך אמורה להיות שאיפה לגדול מגיד שיעור, רב, דיין, אל תפחדו מגאווה, יש לי חיידר מיוחד לתלמידי חכמים, יש לי ניסיון בזה. גם רב או דיין וכל תלמיד חכם אחר יכול להיות חסיד וגם להכין את ביהמ"ד לשבת, לא צריך להיות בעל גאווה בגלל שאתה כבר יודע קצת ללמוד.

ואז הורה האדמו"ר: "אין ללמוד ספרי חסידות עד שבועות אלא רק תורה, תורה, תורה. שמכאן ייצאו כלי קודש, מגידי שיעורים, דיינים ורבנים אני לא צריך להלוות מאחרים, אני כבר שנה מדבר על תורה ולא כל כך שומעים בקולי. הפעם לא אוותר".

"אל תהיו לי רק חסידים, זה לא שווה כלום, רק תורה וחסידות, אל תלמדו כל היום רק מאור ושמש, דברי מוסר ושל"ה הקדוש, תלמדו תורה בעיון, תחיו בתורה, שיהיו לכם שאיפות. אני הראשון שמצדד בעד חסידות, שוואנצאנעס וכו׳, כך צריך להיות, אבל רק בתנאי שזה לצד התורה הקדושה".
תורה ויזניץ בחורים גמילות חסדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד