ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

האסון • האח מבכה: "מתגעגע אליך אח קטן שלי"

הלם ואבל עם מותו של אלחנן טוויטו ז"ל • אחיו ישראל: "היית אחי הקטן, האח הכי אחי בעולם. אתה טיפת הדם האחרונה שלי"

אלחנן אברהם טויטו ז"ל. צילום: קהילת חב"ד בשדרות
אלחנן אברהם טויטו ז"ל. צילום: קהילת חב"ד בשדרות

"אח שלי אני מתגעגע אליך", כך הספיד היום (ראשון) ישראל טויטו את אחיו אלחנן אברהם ז"ל שנהרג בתאונה הקטלנית אמש.

המומים גם חבריו של המנוח בישיבת 'אור ברוך', בירושלים. "למרות שמדובר בבין הזמנים", אומר אחד מחבריו, "הבשורה הקשה עברה בין כל החברים, בין רגע וכולם כאן בהלם גדול". אל האבל הגדול מצטרפים גם חברי הקהילה החרדית בשדרות, בה התגורר המנוח.

אחיו ישראל טויטו שעל פי הדיווחים ניזון מדבר פטירתו באמצעות קבוצות הוואטספ כתב: "אלחנן אחי היקר, אני המום וכואב את זה שהלכת לנו, אני מאמין שאתה נמצא בגן עדן, במקום בו יהיה לך טוב. הלכת למנוחות ואותנו זרקת לאנחות.

"אלחנן ז"ל אתה חי ולעולם תישאר, היית אחי הקטן, היית האח הכי אחי שבעולם! אי אפשר לתאר את גדול הצער, את גודל האבידה, אתה טיפת הדם האחרונה שלי. מתגעגע אח שלי".

אלחנן אברהם ז"ל נולד בשדרות שבדרום בד' ניסן תשנ"ג לאביו הרב ניסים טויטו ולאמו מרת
מדלין.

בילדותו התחנך במוסדות התורה בשדרות. לאחר מכן עלה ללמוד בישיבה הגבוה 'אור ברוך' שבשכונת בית וגן בירושלים בראשות הגאון רבי גבריאל טולידנו.

אחד מבחורי הישיבה מספר בדמעות ל'בחדרי חרדים': "בישיבה הוא עלה ונתעלה בתורה וביראת שמים צרופה. הוא לעולם לא נסע לטיולים בצפון באמצע הזמן. גם עתה נסע לשבת רק כדי להחליף אוירה".

"מדובר בבחור עדין נפש שכל חפצו בעולם הזה היה לשבת וללמוד בשקט, מי פילל ומי מילל שנגיע לגרוע מכל, תמיד חשב כבר מתי אני יהיה בשידוכים ואזכה להקים בית נאמן בישראל, אבל הוא הספיק להגיע רק לקיבוץ א'".

"בעזרת ה' בתחילת הזמן הבחורים יבואו לישיבה ואז יעכלו יותר ויראו בחוש שאלחנן לא יהיה איתנו יותר אני מאמין שיתחזקו יותר בשמירת הסדרים והתפילות".

אווירה קשה בשדרות
יצחק קקון עורך 'יום ליום' תושב שדרות ומכר המשפחה מספר ל'בחדרי חרדים' על המשפחה והאווירה הכאובה בשדרות: "מדובר במשפחה מאוד פעלתנית בעיר והגרעין החשוב של משפחות הקירוב בשדרות. מעומדי התווך. משפחת טויטו היו מהמשפחות שהובילו למהפך התשובה הגדול בשדרות".

"גם אלחנן ז"ל היה בחור חמד למופת. כשחזר לבין הזמנים ראו עליו שכל השנה הוא לן באהלה של תורה, הוריו תכננו להובילו לחופה כבר בשנה הקרובה. כל המשפחה ילדים בני תורה.

"האווירה בשדרות קשה מאוד. יש אווירה של חשבון נפש, בתפילה שזה יהיה האסון האחרון, צריכים להבין אנחנו כמו משפחה אחת גדולה בשדרות וכל אחד מרגיש שזה קורה בתוך ביתו".

תאונת הדרכים אירעה אמש סמוך לחצות, בכביש הבקעה, בין הישוב נעמה לכפר עוג'ה, כאשר רכב שבו נסעו בני ישיבת 'אור ברוך' ניסה לבצע עקיפה בכביש, התהפך ועלה באש.

פאראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של אלחנן טוויטו שנלכד ברכב ונהרג. חבירו ינון עדאני, נפצע באורח קשה. ופונה במסוק לבית החולים. נהג הרכב יוסף כהן וחבירו שמואל אמיניאן נפצעו באורח קל.

בבית החולים הדסה עין כרם נלחמים הרופאים על חייו של הפצוע קשה ומצבו התייצב בשעה האחרונה. התפללו: ינון בן אנג'לה לרפואה שלימה.

הלוויתו של המנוח תצא היום בשעה 16:00 אחר הצהריים מבית העלמין המקומי בשדרות שם יטמן, מאות צפויים להגיע וללוות את אלחנן ז"ל בדרכו האחרונה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
טרגדיה ישיבה אור ברוך שדרות אלחנן טויטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד