י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נתניהו: אבו מאזן כרת ברית עם מכחישי שואה

יש קשר בין הפוליטיקה ליום השואה? כן לפי נתניהו אומר: "החמאס מכחיש את השואה ועם אותו חמאס בחר אבו מאזן לכרות ברית"

צילום: תמר מוצפי
צילום: תמר מוצפי

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה ליום השואה שיחול מחר, על רקע ההתחמשות האירנית והכחשת השואה של אירן.
.
"אנחנו מציינים הערב את פתיחת יום הזיכרון לשואה ולגבורה", פתח ראש הממשלה, "מדינת ישראל מתייחדת עם זיכרונם של שישה מיליון קורבנות השואה.

"ההבדל המרכזי בין חוסר הישע של היהודים בזמן השואה למצב היהודים היום הוא בכך שהיום יש לנו מדינה ריבונית חזקה, עם צבא חזק שיכול להגן עלינו ומגן עלינו נגד מבקשי נפשנו.

"בראש רשימת מבקשי נפשנו נמצאת איראן, שמצהירה על כוונתה להשמידנו. בנוסף לניסיונה להתחמש בנשק גרעיני, איראן מחמשת, מממנת ומאמנת את החמאס וארגוני הטרור האחרים שנמצאים על גבולותינו. החמאס מכחיש את השואה תוך כדי ניסיונות לייצר שואה נוספת על ידי השמדת מדינת ישראל. עם אותו חמאס בחר אבו מאזן לכרות ברית בשבוע שעבר. במקום להצהיר הצהרות שמיועדות להפיס את דעת הקהל הבינלאומית.

"אבו מאזן צריך לבחור בין הברית עם החמאס, ארגון טרור שקורא להשמדת ישראל ומכחיש את השואה, לבין שלום אמת עם ישראל. אנחנו מקווים שהוא יסתלק מהברית הזו ויחזור לנתיב השלום האמיתי".

בהמשך הדברים התייחס נתניהו לניצולי השואה החיים בישראל ולמצבם הקשה. תוך שהוא מציג את המיזם של השר השר לאזרחים וותיקים אורי אורבך מ'הבית היהודי' למיצוי זכויותיהם: "הממשלה צפויה לאשר היום את הצעת שר האוצר ושר הרווחה לתוכנית לאומית לסיוע לניצולי השואה. בנוסף, יציג השר לאזרחים ותיקים את המיזם למיצוי הזכויות של ניצולי השואה. מוטלת עלינו חובה מוסרית לדאוג לכך שניצולי השואה בינינו יחיו את שארית חייהם בכבוד ובברכה. מוטלת עלינו אחריות לאומית עליונה למנוע שואה נוספת, נעשה את שני הדברים".
נתניהו ישראל שואה שר האוצר רווחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד