כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

דרמה בחרקוב: ראש-העיר היהודי נורה - מצבו אנוש

אנטישמיות ביום השואה: ראש העיר היהודי של חרקוב גנדי קרנס נורה בגבו, והרופאים נאבקים על חייו

ראש העיר גנדי קרנס. צילום: שטורעם נט
ראש העיר גנדי קרנס. צילום: שטורעם נט

דרמה בעיר חרקוב שבאוקראינה: אלמוני ירה בצהריים (ב) בראש-העיר היהודי גנדי קרנס, בזמן שרכב על אופניו בפארק המקומי במרכז העיר. ראש-העיר הוא ידיד אישי של שליח חב"ד המקומי הרב משה מוסקוביץ, והוא פונה לבית החולים עפ פציעה קשה בגבו ומצבו מוגדר אנוש.

דוברת העירייה מסרה לכלי התקשורת השונים כי "הרופאים נלחמים על חייו".

"אנחנו בהלם", אומר רבה הראשי של חרקוב, הרב מוסקוביץ, ל'בחדרי חרדים'. "הוא נורה בסביבות השעה 12:00 ונמצא עכשיו בניתוח מסובך. אני בקשר כל הזמן עם בני משפחתו ויועציו".

לדבריו, ראש העיר מגיע בכל פסח לליל הסדר בביתו. "השנה הוא היה במעצר בית בגלל המצב בקייב אז הוא לא הגיע, אבל כל חג הוא מגיע לבית הכנסת, הוא בעצמו ביקש לפני שש שנים לעבור ברית מילה והברית הייתה אצלנו. הוא ראש עיר שכולם אוהבים אותו - גם אלו שמתנגדים לו מעריכים אותו מאוד, כי הוא ראש עיר שעובד 24 שעות ביממה".

ומי ניסה להתנקש בו?

"זו שאלת המיליון כרגע בחרקוב. יש שטוענים כי פרו-אוקראינים הם שירו בו, והפרו-אוקראינים טוענים את ההיפך. קרנס היה מקורב לנשיא האוקראיני המודח ויקטור ינוקוביץ', ואולם לאחר ההדחה הביע תמיכה בממשלה החדשה, אבל נאמנותו אליה נותרה בספק. בחודש שעבר, קרנס נחקר על ידי משרד הפנים האוקראיני בעקבות מספר התבטאויות פרו-רוסיות. בעימותים קודמים בחרקוב ניסה קרנס לפשר בין שני הצדדים, אבל גם נוהג לענוד את הסמל הפרו-רוסי על מקטורנו. ב-17 במארס הוא אמר במהלך ישיבה של מועצת העיר כי קיבל עשרות איומים על חייו ועל חיי משפחתו. הוא האשים את שר הפנים האוקראיני, ארסן אבאקוב - שהיה בעבר מושל מחוז חרקוב - כמי שעומד מאחורי האיומים".

בחודשיים האחרונים שורר מתח רב במזרח המדינה, בה נמצאת העיר, בשל מהומות אלימות בין הממשל האוקראיני לפעילים פרו-רוסיים המעוניינים לספח את האזור לרוסיה.

הציבור נקרא להתפלל לרפואתו של משה בן חנה לרפואה שלימה בתוך שאר חולי עמו ישראל.
רוסיה אוקראינה ראש העיר שליח חרקוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד