א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

חדש: אפליקציות בשירות הבטיחות בדרכים

שיתוף פעולה מקורי בין מכללת אפקה ועמותת אור ירוק במטרה לסייע במלחמה בתאונות הדרכים. 18 אפליקציות העוסקות בבטיחות בדרכים פותחו על-ידי הסטודנטים במכללה. אור ירוק: "מתגאים בכך שדור העתיד של ישראל מבין את החשיבות של הנושא"

חדש: אפליקציות בשירות הבטיחות בדרכים
אפל


לאחרונה, התקיים אירוע מיוחד במכללת אפקה – המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב. באירוע הציגו סטודנטים בקורס "יישומי סלולאר" את עבודות הגמר שלהם שהיו בסימן של בטיחות בדרכים. האירוע הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין מכללת אפקה לבין עמותת אור ירוק וקרן רן נאור. צוותי הסטודנטים שלקחו חלק בפרויקט, פיתחו 18 אפליקציות שנועדו לקדם בטיחות בדרכים. ארבעת העבודות הטובות ביותר, זיכו את הסטודנטים שיזמו ופיתחו אותן, בפרסים. האירוע התקיים בחסות קרן רן נאור אשר גם מימנה את הפרסים לעבודות הגמר שזכו .

העבודה אשר זכתה במקום הראשון היא של תמר כהן ושני טייטלבאום. אפליקציית "here I am" אשר תוכננה ופותחה על ידי הסטודנטיות מאפשרת פתרון מקורי ובטוח לנהג אשר אוסף את חברו על ידי שליחת מסרון SMS באופן אוטומטי כשמתקרבים לאדם אותו אוספים. כך יוכל להימנע הנהג ברכב מעיסוק מיותר ומסוכן במכשיר הסלולארי בעת נהיגה. .

למקום השני בתחרות הגיעו ליאור עזרא ואסף אפלבאום אשר הציגו אפליקציה שמטרתה היא הכנת המשתמש למבחן התיאוריה. אפליקציית ""teoria מתאימה לכל סוגי רשיונות הנהיגה ושמה דגש על למידה משחקית. האפליקציה מציעה מבחר עצום של שאלות הכנה, מבחנים לדוגמא, משחקי זיכרון שונים ובעיקר מעקב ביצועים .
יהודה נאור ואבי לוינשטיין הגיעו למקום השלישי בתחרות בעזרת אפליקציית "just in case". האפליקציה מקלה על הליכי החלפת הפרטים לאחר ביצוע תאונת דרכים ומעלה את הבטיחות בדרכים על ידי פינוי השטח במהירות . האפליקציה מציעה שירות ידידותי ונוח של מילוי טפסים הדרושים לאחר תאונה. בנוסף לכך שולחת האפליקציה ישירות למייל המשתמש את הטפסים שמילא לאחר התאונה, כמו גם תמונות ממקום התאונה, צילום מפת האזור וכמובן, פרטי הנהג השני.

אפליקציית "הנהג החברתי" שפותחה על ידי הסטודנטים טל דהן ואבי ברי הגיעה למקום הרביעי בתחרות. האפליקציה מבוססת על שיתוף חברתי של נתוני הנהיגה . הרעיון של האפליקציה דומה לזה של הקופסה הירוקה, המנטרת את סגנון הנהיגה ונותנת לנהג משוב על נהיגתו. הייחוד שלה הוא ביצירת תחרות בין נהגים על בסיס רשימת החברים בפייסבוק, כדי לעודד את הנהגים לשאוף להיות בראש הרשימה.. בסופו של דבר ניתן לראות בטבלת השיאים מיהו הנהג החברתי הזהיר ביותר וממי מהחברים כדאי להיזהר.

הסטודנטים העומדים מאחורי האפליקציות הזוכות, הציגו את עבודותיהם בפתיחת אירועApps4Weels שהתקיים במכללת אפקה. באירוע נכחו ושפטו בין היתר: נשיא מכללת אפקה- המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, פרופ' מרדכי סוקולוב וסגנו, אלון ברנע , ערן אהרונסון, ראש המסלול של "מערכות ניידות" והמנחה בקורס "יישומי סלולאר" שבמסגרתו הוכנו האפליקציות, נציג עמותת " ecomotion" (קהילה המקדמת טכנולוגיות תחבורה חכמות), ד"ר ציפי לוטן, המדענית הראשית של עמותת אור ירוק הפועלת לשינוי תרבות הנהיגה והמנהלת המדעית של קרן רן נאור המקדמת מחקר בטיחות בדרכים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "טכנולוגיות מתקדמות הן אחד הכלים היעילים לצמצום תאונות דרכים. שיתוף הפעולה עם מכללת אפקה הוכיחה כי במסגרת קורס אקדמי ניתן להציע פתרונות מקוריים ובעלי פוטנציאל יישומי גבוה. אנו מקווים שלא רק שעוד מפתחים יקחו חלק בקידום בטיחות בדרכים, אלא שהמדינה תעודד פיתוח טכנולוגיות בשירות הצלת החיים בדרכים."

אלון ברנע, סגן נשיא לפיתוח מכללת אפקה ומנכ"ל אפקה יישומים, הוסיף כי "שיתוף הפעולה עם עמותת אור ירוק הוא דוגמא מצוינת לתועלת ההדדית הנוצרת מרתימת האנרגיה היצירתיות והכישרון של אנשי סגל מובילים בתחומם וסטודנטים לשם פיתוח פתרונות לבעיות אמתיות ולתועלת החברה".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד