ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

מירון: הרחיב את עמודי העירוב - ועוכב

עובד שסייע לרב משה ברלין להרחיב את העירוב במירון, עוכב לחקירה על ידי פקח קק"ל ושוחרר לאחר התערבות עסקנים

צילום אילוסטרציה: יצחק לב ארי
צילום אילוסטרציה: יצחק לב ארי

עובד שעסק בהקמת עמודים לצורך הרחבת העירוב במירון, עוכב על ידי פקח של קרן קיימת לישראל, ונלקח לחקירה במשטרת צפת. לאחר התערבות עסקנים, הוא שוחרר בלא כלום.

המקרה אירע היום (ב) בשעות הצהרים בשביל מגידו הסמוך למירון, עת עסקו פעילי העירוב בהכוונת הרב משה ברלין, מומחה להקמת עירובין שכונתיים מטעם ועדת העירובין של המשרד לשירותי דת, בהקמת עמודים חדשים לצורך הרחבת וייעול העירוב.

הרב ברלין, הדואג זה שנים רבות לסידור העירוב באיזור מירון, ביקש להרחיב את העירוב המקיף את מירון, בפרט בשנה זו של"ג בעומר חל במוצ"ש, ורבים מקימים אוהלים לשהייה בשבת, כך שגם אלה הבונים אוהלים מצידו הימני של ציון הרשב"י יוכלו לטלטל בחופשיות.

במהלך העבודה, פקח של קק"ל שהגיע למקום עיכב את אחד העובדים, והוא נלקח לחקירה בתחנת משטרת צפת.

יהושע ברלין, בנו של הרב משה ברלין, אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים', כי אביו שהחל לפני כ-15 שנה לשפר ולהדר את העירוב, החליט להקדים השנה את ההכנות לל"ג בעומר, בעקבות הקהל הגדול שמקימים אוהלים באיזורי השדות ונמצאים שם בשבת.

לאחר עיכובו של העובד, הפעיל העסקן אהרל'ה יקטר את קשריו, ותוך חצי שעה שוחרר העובד בלא כלום. "כעת אנו פועלים להוציא אישורים מסודרים. על הורדת עץ אפשר לקבל שנתיים בכלא, אך זה לא המקרה, הקמנו עמודים חדשים בלבד".

יקטר עצמו אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי מדובר באדם שמוסר את נפשו למען העירוב במירון בכל שנה ובכל מצב, וזאת ללא כל תשלום. "הרב משה ברלין, בכל שנה אחרי שכל המתפללים עוזבים את מירון, הוא מסתובב עם שלושה מאנשיו ואוסף את כל הגניזה, והכל לשם שמים ללא שום תשלום או טובת הנאה. בעקבות כך שעיכבו את העובד שלו, פניתי לישראל דרעי מנכ"ל המקומות הקדושים בצפון, ולמוטי הלפרין יו"ר ועד מירון, אשר הפעילו את הקשרים שלהם והוא שוחרר במיידית".
שחרור דרעי עירוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד