י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אייכלר מתריע: התחבורה הציבורית למירון תקרוס

משטרת ישראל הודיעה על איסור הגעה ברכב פרטי לכיוון מירון, וח"כ ישראל אייכלר מודאג: "עוד רבבה על האוטובוסים"

ח"כ ישראל אייכלר. צילום: ארכיון
ח"כ ישראל אייכלר. צילום: ארכיון

ח"כ הרב ישראל אייכלר דורש דיון דחוף בועדת הפנים, מחשש לקריסת התחבורה הציבורית בל"ג בעומר. "אין די אטובוסים לקלוט את רבבות נוסעי הרכב הפרטי שנאסר עליהם להגיע למירון", הוא טוען.

בעקבות קשיי התחבורה הציבורית בל"ג בעומר בעבר, מתכננת המשטרה, לבטל את החניונים לרכב פרטי, בפרוד ובעין עוזים וספסופה והחניונים יועדו לאוטובוסים. נוסעי הרכב הפרטי ייחסמו כבר בדרך לטבריה וצפת ובכך יעלה מספר נוסעי האוטובוס בעוד רבבת נוסעים לפחות.

ח"כ הרב ישראל אייכלר פנה לשר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, מיד לאחר ל"ג בעומר אשתקד ונענה כי אם יהיו עוד חמישים דונם לחניוני אוטובוסים נוספים, אפשר למנוע את הקריסה הבאה.

אך בעלי הקרקעות החקלאיות באיזור מירון וסביבותיו, מסרבים לאפשר הכשרת חניונים. לכן אין למשטרה ברירה אלא לשלול את זכות החניה מרכב פרטי ולהקדיש את החניונים לרכב ציבורי בלבד. מן החניונים יובלו הנוסעים בשאטלים למירון.

"אם בשנה שעברה היתה קריסה", מתריע אייכלר, "כאשר רבבות נוסעים הגיעו ברכב פרטי עד לחניונים המרוחקים בפרוד ובעין הוזים, מה יקרה כאשר בעלי הרכבים עם משפחותיהם יעלו לאוטובוס, כבר בתחנות היציאה בערים החרדיות השונות? הרי כבר היום אין לחברות התחבורה מספיק אוטובוסים לקלוט את הנוסעים".

אם אכן דרושים עוד חמישים דונם להכשרת חניונים נוספים, מדוע אין המדינה יכולה להכשיר אותם באיזור הגליל, שכולה אדמות מדינה? קיימת תחושה שלגורמי השלטון ובעלי הענין, לא איכפת שמחצית העולים למירון, לא יבואו לשם. כך קרה בקבר רחל שנוצרו שם תנאים קשים ומגבילים, שגרמו לירידה דרסטית במספר המתפללים ביום ההילולא, לעומת שנים קודמות.

"מדינה המקציבה מליארדים לתיירות, לא יכולה להתעלם מהצורך הדתי והיהודי לאפשר לכל מתפלל להגיע בכל דרך אפשרית למירון. אין להסכים עם דחיסת אנשים, כעדרי בקר לתחנות מלאות, מבלי לספק מספיק אוטובוסים", הוא אומר.
טלפון ל''ג בעומר אייכלר גורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד