כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

המדינה דורשת: 5-7 שנות מאסר ללופליאנסקי

הפרקליטות דורשת להטיל על אהוד אולמרט 6 שנות מאסר וקנס כבד • על אורי לופליאנסקי - מאסר, ללא קנס

לופליאנסקי. צילום: פלאש90
לופליאנסקי. צילום: פלאש90

הפרקליטות דורשת עונש מאסר של לפחות שש שנות מאסר לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ובנוסף להטיל עליו קנס על סך 1.2 מיליון שקלים.

שלב הטיעונים לעונש במשפט הולילנד נפתח הבוקר בבית המשפט המחוזי בתל אביב, והפרקליטות ביקשה לגזור על אולמרט, עונש של 5-7 שנות מאסר, לאחר שהורשע בקבלת שוחד.

בנוסף מבקשים להטיל עליו קנס של 1.2 מיליון שקלים, כפול מסכום השוחד אותו קיבל, כמו גם ביקשו להטיל עליו קלון.

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, מסר בתגובה: "בקשת הפרקליטות קיצונית ומופרכת לחלוטין ולא עומדת בשום מבחן של פסיקת בתי המשפט בעשר השנים האחרונות. דומה שנעשה כאן ניסיון של הפרקליטות לבוא חשבון עם אולמרט שלא משיקולים ענייניים".

על אורי לופליאנסקי ראש עיריית ירושלים לשעבר, ביקשה הפרקליטות לגזור 5-7 שנות מאסר לאחר הרשעתו בעבירות שוחד יחד עם הטלת קלון, אך ללא קנס, שכן הכספים יועדו לצרכי הציבור בעמותת יד שרה. עם זאת הפרקליטות דורשת קנס 600 אלף שקלים בגין אישום שלישי בו הורשע, של קבלת טובת הנאה.

לטובת לופוליאנסקי, העידו עדות אופי המשנה למנכ"ל העירייה לשעבר איתן מאיר, ראש העיר רעננה זאב בילסקי, ורופאת השיניים שטיפלה בנכדו שמת לאחר הטיפול, בעקבות רשלנות, ד"ר שלומית בך חובב.

על אלי שמחיוף חבר מועצת העיר, מבקשת המדינה לגזור בין שלוש וחצי לחמש וחצי שנות מאסר. לטובתו העידו בפני בית המשפט עדות אופי ח"כ אורי מקלב ועו"ד מנחם מושקוביץ.

על חבר מועצת העיר אברהם פיינר מבקשת המדינה לגזור בין שלוש לארבע שנות מאסר. על מאיר רבין מבקשת המדינה לגזור בין חמש לשבע שנות מאסר בסעיף עבירות השוחד והלבנת הון כולל קנס בגובה של 1.6 מיליון שקלים.

על דני דנקנר, שהואשם בנתינת שוחד כשכיהן כיו"ר חברת תעשיות מלח, ביקשה התביעה להטיל 5-8 שנות מאסר וקנס על סך 3.2 מיליון שקלים.

על היזם הלל צ'רני הפרקליטות דורשת להטיל 8 עד 10 שנות מאסר בגין עבירת שוחד. בגין שוחד לעד המדינה 6-8 שנות מאסר, בתופסת קנס פי 4 משווי השוחד - 4.8 מיליון שקלים.

על אביגדור קלנר יזם פרויקט הולילנד, יש דרישה של 6-8 שנות מאסר בגין מתן שוחד, ולפחות 3 מיליון שקלים קנס.

שלב עדויות האופי לטובת המורשעים, הסתיים היום. אולמרט ויתר ברגע האחרון על עדי אופי לטובתו, והוחלט כי עדיה של שולה זקן לא יישמעו היום. התובע יהונתן תדמור אומר שגזרי הדין צריכים להדהד, להלום את חומרת המעשים, להתריע ולהרתיע.
ירושלים בית משפט הולילנד אולמרט אורי לופליאנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד