כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הגר"ש כהן הוכתר כ'מרן' באירוע הליטאי

כינוס ה'גדולים' הליטאי היה למפגן תמיכה ב'חכם' • אלפים בכינוס השנתי של ארגון 'לב לאחים' בבני ברק • צפו

הגר"ש כהן הוכתר כ'מרן' באירוע הליטאי
משה גולדשטיין

אלפי תלמידי ישיבות ואברכים בכינוס השנתי הערב (שני), של ארגון 'לב לאחים', באולמי ארמונות חן בבני ברק.

נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס וראש ישיבת 'פורת יוסף' הגר"ש כהן, הגיע גם הוא להשתתף באירוע

את שורת הנואמים פתח ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין, שחיזק את פעילות הארגון לקירוב רחוקים.

לאחריו הוזמן לשאת דברים הגר"ש כהן שהוכתר בתואר 'מרן ראש ישיבת פורת יוסף'

עוד במשתתפים: הגר"ח קנייבסקי, הגרמ"צ ברגמן, הגר"י שיינר, הגרב"ד פוברסקי, הגר"א פינקל, הגר"י אדלשטיין, הגר"ד יפה, הגרב"מ אזרחי, הגרמ"י שלזינגר, הגר"ב ויסבקר הגרש"י בורנשטיין, הגרא"י קוק, הגר"י הלל, הגר"א פילץ ועוד.

את משא הסיום נשא הגראי"ל שטיינמן: "אדם צריך לחשוב, מי האבות שלו - אברהם יצחק ויעקב, ואברהם אבינו אמר אנכי עפר ואפר, יצחק כאילו אפרו צבור על המזבח. הייסט דאס – זאת אומרת בן אדם צריך לחשוב תמיד עם מסקנא כזאת, הוא צריך להיות עפר ואפר, וגם הוא מוכן להיות מסירות נפש! אֶפרו צבור על גבי המזבח".

שתי דברים כתוב כאן, ואמנם יש עוד דברים אצל יהודי, אבל זה הדברים העיקריים שבן אדם צריך לחיות בעולם, הוא לא יכול לחיות סתם... אלא צריך לחשוב שהוא מוכן להיות אפרו צבור על המזבח, וגם שהוא עפר ואפר.

בן אדם הוא חי עם שני המסקנות האלה, ככה צריך לחשוב, ככה צריך לחיות, הוא מוכן להתקדש לשם שמים להיות אפרו צבור על המזבח, וגם שהוא בעצם "עפר ואפר" זה מה שאנחנו צריכים.

"וזה עשה יוסף הצדיק, בזמן שהוא היה כבר במצב טוב, הוא כבר היה מלך, וקודם היה כל כך מצבים קשים שעברו עליו, ממש רצו להרגו, כל אחד הרי יודע מה שכתוב בפרשה, ועכשיו שכבר הגיע למלוכה, הוא צריך לדעת מה החיים שלו, ככה צריך יהודי לחיות, הוא צריך לחשוב שהוא עפר ואפר ושהוא מוכן לקידוש השם".

"הקב"ה יעזור שכל אחד ואחד יעשה בדרך זה, לחשוב את החיים שלו, שלא סתם הוא לא נולד סתם, הוא בא מכסא הכבוד, כל נשמה של יהודי היא מכסא הכבוד, אז למה הוא בא, לאכול ולשתות ולישון? זה התכלית? על זה שלחו אותו מכסא הכבוד, מה התכלית שלו - להיות מוכן לקדש שם שמים, ושהוא בעצם עפר ואפר".

"וזה צריך אדם לחשוב עד כדי כך שנולד לו בן קרא לו שם שיזכיר לו כל הזמן את החיים שלו, עיקר החיים שלו הוא לקדש שם שמים, ולא לחשוב שהוא משהו אלא עפר ואפר".

"הקב"ה יעזור שככה נלמוד לחשוב, בן אדם בעולם הזה נולד לא לסתם דברים, לא כמו להבדיל גויים שהם לא ככה, אך כלל ישראל התכלית שלהם לחשוב לקדש שם שמים, ושהוא בעצם עפר ואפר. וזה אנחנו צריכים לחזור ולחזור, עד כדי כך שקרא את הילד שלו שנולד, שבודאי לא ישכח אותו, כדי לחשוב תמיד את התכלית הזה".





















































































אלפים לב לאחים כינוס הגראיל שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד