כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג נגד פגעי הטכנולגיה

האדמו"ר מצאנז-קלויזנבורג, תקף בדרשתו את פגעי הטכנולגיה ושוב את רבני הציונות הדתית ומכנה אותם 'מומרים' ו'רע-בנים' • בדברים שנשא בבית מדרשו שבבורו-פארק, תקף בחריפות את ממשלת ישראל ואת חוק הגיוס: "הצבא הינו מקום טומאה - אפילו ברוסיה מעניקים פטור לתלמידים" • "הציונות הדתית רוצה שאנו נתגייס בעוד המתנחלים עצמם מתקוטטים עם הצבא"

האדמו"ר בסעודת ההילולא. צילום: אבליק
האדמו"ר בסעודת ההילולא. צילום: אבליק

חסידי צאנז קלויזנבורג בראשות אדמורי"ם ורבנים וראשי ישיבות התכנסו ביום חמישי לסעודת הילולא של מייסד שושלת צאנז ה'דברי חיים' זי"ע.

האדמו"ר עורר בדברים הצריכים חיזוק ובמיוחד בענינים העומדים על הפרק בארץ ישראל ובעניני פגעי הטכנלוגיה, בתוך דבריו האריך במשנתו ושיטתו הברורה של אביו האדמו"ר זצ"ל, וציטט משו"ת דברי יציב שגם כהיום יש דין מינים ומומרים, "אין זה סתירה כלל למה שהורה שמותר לקחת קצבאות עבור הישיבות שזה בגדר "דידי חטפי" שלוקחים בחזרה ממה שמשלמים הון תועפות של מיסים, בכדי לדעת שיטתו של אאמו"ר זצ"ל יש ללמוד ולהעמיק בכל דברי תורתו ולא לצטט קטעים מפה ומפה".

בתוך דבריו התבטא "צריכים להרים קול זעקה ומחאה שיש גזירת שמד אשר היא ביהרג ואל יעבור, הישמע כזאת? להכניס בחורי ואברכי ישראל במקום טומאה וזוהמא ומה יעשה הבן שלא יחטא, דבר שלא נשמע כהיום בכל העולם אפילו ברוסיה לקחת תלמידים לצבא, וגם לרבות מה שרוצים להכניס לימודים הטמאים שלהם בבתי חינוך, לא כאלו שחושבים שאם מוחים על מעשה רשע הנעשים בארצינו הקדושה כבר נחשבים כאנשי נטורי קרתא".

בהמשך דבריו האריך האדמו"ר בלימוד זכות ואמר "תשעים אחוז תושבי ארץ ישראל מתענים ביום כיפור ואינם אוכלים חמץ בפסח, ורק קומץ קטן של מומרים רוצים לעקור את הדת, והגרועים הם אלו שבאים באיצטלא דרבנן 'רע-בנים' וכאילו הם רוצים לזכות אותנו במצוות, בו בזמן שהם מריבים עם אנשי הצבא ביישובים שלהם".

בסיום דבריו קרא לחזק הלומדי תורה בארצינו בגוף ובממון, ולהתחזק בלימוד התורה ביתר שאת ועוז ועל ידי זה להגביר כח הקודשה בעולם, "מאויבי תחכמני יש לקחת מוסר השכל מכוחות הטומאה אשר רואים שטומאת הכלים שונים של הטכנלוגיה, שטמא ואפיקורס אחד בקצה העולם כותב כפירה ומינית וזה מזיק בכל העולם, מדה טובה מרובה אם יושבים אברכים והוגים בתורה בהתמדה וביגיעה, לא רק שהם מקדשים את עצמם , אלא מכניסים כח קדושה מסוף העולם ועד סופו"

כמו כן האריך בדברי חיזוק אודות המלחמה נגד כלי הטכנלוגיה "יש לעמוד על זה בתוקף להתרחק מאלו שאינם מצייתים לדברי גדולי ישראל שקבעו גדרים וסייגים בעניני הטכנלוגיה וגם להתחזק בקדושת בתי כנסיות ובתי מדרשות ולא להשתמש שם חלילה בשום טלפון וכדומה" אמר האדמו"ר.

כן גם השמיע דברי הדרכה לימי הקיץ, וחיזוק שיעורי תורה, וסיים בדברי ברכה זכותו הגדול של בעל ההילולא יגן על כל בית ישראל, אמן.















































הילולא טכנולגיה צאנז קלויזנבורג אפיקורסים דברי חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד