כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

נתניהו, כבר שמת כיפה? שמור על קצת צניעות

את הטקסים החוזרים על עצמם כולנו מכירים, רצוי שראש הממשלה יתמקד פחות בעצמו, ואם אפשר - קצת יותר בבורא עולם

צילום: מורן כהן
צילום: מורן כהן

החודש הזה - שראשיתו בעשרים-ושמונה בניסן ואחריתו בעשרים-ושמונה באייר - עמוס לעייפה בטקסים ממלכתיים בעלי תוכן זהה להפליא: הדלקת משואות, אח״מים, מסדר צבאי, המשמר יכתיף את נשקו ו...נאום לאומה.

מהניסיון אני יכול להבטיח לכם, שגם אם פספסתם טקס אחד - תוכלו להשלים את החסר בטקס הבא. יום הזיכרון, יום השואה, יום העצמאות, יום ירושלים. הטיימינג לא משנה והמסר לא משתנה.

בטקסים היותר חשובים, יהיו אלה נשיא המדינה וראש הממשלה שיפתחו את הטקס בנאום פטריוטי, ובפחות - הדרגים הנמוכים יותר. כך, טקס אחר טקס, עומדים הדוברים בחזה נפוח ומכריזים: אנחנו העם הכי חזק, איש לא יוכל עלינו, וכל הכבוד לצה״ל.

שלשום היה זה ביבי. כל מילה שניה שלו בנאומו ב׳יד ושם׳ הייתה ״אנחנו״ במקרה הטוב, ו״אני״ במקרה הפחות טוב.

בואו ניצמד לטקסט המפורש של ראש ממשלתנו בנאומו: "היום איננו חוששים להשמיע את הדברים בפני נגידי עולם. בניגוד למצבנו בשואה כשהיינו עלה נידף, חסרי ישע, יש לנו כוח רב מאוד להגן על עצמנו, עם צה"ל וזרועות הביטחון מוכנים לכל משימה. שבעה עשורים אחרי החורבן, מדינת ישראל היא פלא עולמי. ביום הזה אני אומר בשם העם היהודי לכל אלה שרצו ורוצים להשמידנו, לא הצלחתם ולא תצליחו. מדינת ישראל חזקה מתמיד - שוחרת שלום שבקרבה מפעם רצון להבטיח את עתידה".

ויש המשך: ״בכל מקרה, עם ישראל עומד איתן מול סכנה קיומית. מצבו של עמנו שונה בתכלית ממה שהיה בשואה. יש לנו מדינה יהודית ריבונית. כראש ממשלה אינני חושש לומר את האמת לעולם, גם מול אזניים אטומות. זו לא רק זכותי אלא גם חובתי. אני חש אותה במיוחד היום, במקום הזה. החובה העליונה שלי כראש ממשלת ישראל היא להבטיח שלא יהיו עוד אתרי זיכרון כאלה, שלא תהיה עוד שואה נוספת. במקום הזה אמרתי פעמים רבות שעלינו לזהות סכנה קיומית בזמן, ולפעול נגדה".

ואני שואל: למען השם, מניין לך הביטחון, ביבי? ומה עם קצת קרדיט לאבא של מדינת ישראל, הלא הוא מלך מלכי המלכים?

הרי כל ילד יודע שהעם היושב בציון כמוהו ככבשה בין שבעים זאבים. וכל רגע של חיים כאן הוא נס בפני עצמו. כבר הייתה לנו שואה. הגאווה ושכרון הכח, תחושת ה״כוחי ועוצם ידי״, עלולה להשית עלינו חלילה אסונות נוספים.

מילא הייתם מספרים לי שנתניהו הוא ציוני אמיתי או לפחות כזה שמאמין באמת בכוחנו, הייתי יכול להבין לליבו. אבל בין מילותיו ניתן לחוש כי הגאווה היא זו שמכריעה אצלו את הכף ומובילה את המסרים. רוצה לומר: ׳אמרתי׳ לכם, ׳אני׳ אומר לכם, המדינה ׳שלי׳ חזקה, הצבא ׳שלי׳ חזק.

קח טיפ קטן, אדוני ראש הממשלה: לפני הנאום הבא שלך לאומה, קצת צניעות לא תזיק לך. ואם אפשר גם מילת תודה לבורא עולם. הרי אתה מקפיד לחבוש כיפה בטקסים הממלכתיים.
טור טקס עצמאות קוק זיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד