כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חבר הקונגרס מייקל גרים נעצר בחשד להונאה

חבר הקונגרס, שנגדו מתנהלת חקירה פלילית בחשד לסחיטת הרב יאשיהו פינטו, נעצר בחשד לעבירת הונאה • זאת לאחר שבסוף השבוע שעבר הודיע התובע הכללי של ניו יורק על העמדתו לדין בפרשה אחרת • האישום בעטיו נעצר כעת: דיווח באופן כוזב על משכורת שכירים, והסתרת מיליון דולר • גרים היה סוכן לשעבר ב-FBI, וב-2010 נבחר לקונגרס

מייקל גרים. צילום: אתר קרשמי
מייקל גרים. צילום: אתר קרשמי

נעצר שוב: חבר הקונגרס מייקל גרים, ששמו עלה בפרשיית הרב פינטו, נעצר אתמול בארצות הברית בחשד לעבירות הונאה. כזכור, בסוף השבוע שעבר הוחלט להגיש נגדו כתב אישום בפרשיה אחרת.

גרים, חבר הקונגרס מטעם מדינת ניו יורק, כפר בהאשמות על עבירות מירמה בהעברות כספים והונאה של רשויות המס. והוא ישתחרר בערבות של 400 אלף דולר.

על פי האישומים, גרים דיווח באופן כוזב על משכורות שכירים, שחלקם שהו בארה"ב באופן בלתי חוקי, במסעדה שהיה אחד מבעליה, ובהסתרה של יותר ממיליון דולר במכירות ובשכר. התביעה טוענת גם כי חבר הקונגרס שיקר בעדותו בנושא תחת שבועה.

גרים, לשעבר סוכן ב- FBI, עזב את הבולשת לטובת עסקים פרטיים, ובשנת 2010 נבחר לקונגרס.

האף-בי-אי החל לחקור את גרים לפני יותר משנתיים בחשד לעבירות של גיוס כספים. כתבי אישום הוגשו נגד שניים ממגייסי התרומות שלו. דיאנה דוראנד, מגייסת תרומות עבור גרים, הואשמה כי העבירה למסע הבחירות שלו באופן לא חוקי יותר מ-10,000 דולר. המגייס האחר עופר ביטון הודה בהונאת אשראי.

נגד גרים מתנהלת גם חקירה פדרלית בפרשיית הרב יאשיה פינטו ראש מוסדות 'שובה ישראל: לפי החשד היה הרב קורבן לסחיטה מאנשי עסקים שטענו שאם לא ישלם להם הם יחשפו חומרים רפואיים על משפחתו. הרב פינטו פנה לגרים שהבטיח לטפל בבעיה תמורת כסף אך כמה חודשים אחר כך עלה החשד כי גרים עצמו היה אחד מאנשי העסקים שסחטו את הרב.
הונאה נעצר מייקל גרים הרב פינטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד