כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הגרמ"צ ברגמן לגר"ש כהן: "הרב שך אמר למסור נפש"

הגרמ"צ ברגמן סיפר לנשיא מועצת חכמי התורה אמש: "חמי הורה שעל גזירת הגיוס יש למסור נפש, זוהי הלכה מהלכות קידוש ה'"

הגרמ"צ ברגמן עם הגר"ש כהן בכנס. צילום: משה גולדשטיין
הגרמ"צ ברגמן עם הגר"ש כהן בכנס. צילום: משה גולדשטיין

במהלך כינוס 'לב לאחים' בבני ברק שנערך אמש, נפגשו הגרמ"צ ברגמן חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', ונשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן ראש ישיבת 'פורת יוסף'. בין השניים התפתחה שיחה ארוכה, שנסבה על ענין גזירת גיוסם של בני הישיבות, בשיחה הזכיר הגרמ"צ את דבריו של הגר"ש חוצבי הלהבות בכינוס המועצות, והבכי שפרץ מליבו על גזירת עולם התורה.

במהלך הדברים ציין הגרמ"צ בפני הגר"ש כהן שחמיו מרן הרב שך זצ"ל הורה לו שכשיגיע ענין גזירת גיוס בני הישיבות למעשה, שיפרסם בשמו "כי צריך למסור את הנפש על זה, וצריך להתנגד לזה כהלכות קידוש ה' ממש, וכמו שנפסק בשולחן ערוך יורה דעה שצריך למסור את הנפש על כך וכעת אנו הגענו לעת האת", אמר הגרמ"צ כשהגר"ש מאזין לדברים בכובד ראש.

לאחר מכן סיפר הגר"ש כהן לגרמ"צ כי חיפש לאחרונה מקור שהביא הגרמ"צ בספרו ל'אור שמח' מסוים, ולא מצא, והגרמ"צ הישב לו היכן הוא המיקום המדויק בספר. כשבהמשך השיחה שוחחו השניים בענייני הלכה ואגדה.

במעמד עצמו כשיצא הגר"ח קניבסקי מהכנס, עמדו הגר"ש כהן והגר"ח קניבסקי ושוחחו, בשיחה סיפר הגר"ש כהן להגר"ח כי היה מגיע הרבה לאביו הסטייפלר להתברך מפיו ולהיועץ עימו. בסיום ביקש הגר"ש מהגר"ח ברכה כי יזכה להגדיל תורה ולהאדירה ועל כך ענה הגר"ח 'אמן'.

תוך כך, הבוקר זכה נשיא מועצת חכמי התורה החדש של ש"ס לתואר הגאון הגדול גם ב'יתד נאמן' וגם ב'הפלס' תואר ששמור ונכתב בעיקרו לחברי מועצת גדולי התורה ולגדולי ראשי הישיבות, בעוד ב'יתד' הוצמד גם התואר ראש ישיבת 'פורת יוסף' ב'הפלס' הוצמד התואר 'נשיא מועצת חכמי התורה'.
כנס לב לאחים הגרמצ ברגמן הגרש כהן גזירת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד