כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ראש העיר היהודי של חרקוב הובהל לטיפול בישראל

ראש העיר שנפצע אתמול מירי, סובל מפצעים חמורים בכל חלקי גופו • פרופ' ברק הוטס אליו, ואמש הוחלט להעבירו לבי"ח רמב"ם בחיפה

ראש העיר יחד עם שליח חב"ד בחרקוב
ראש העיר יחד עם שליח חב"ד בחרקוב

ראש העיר היהודי של חרקוב שנורה אתמול בצהריים בעת שיצא לרכב על אפניו בפארק, ואושפז במצב קשה בבית החולים בחרקוב, הועבר במבצע חשאי באמצע הלילה לבית החולים רמב"ם בחיפה.

הרב משה מוסקוביץ, שליח חב"ד הראשי בחרקוב וידידו הטוב של ראש העיר אמר, כי ביוזמת בני המשפחה ומספר אוליגרכים יהודיים – ידידיו הטובים של ראש העיר, הוחלט להטיס מהארץ את פרופ' ברק מבית החולים רמב"ם בחיפה, כדי להחליט אם ניתן להעביר את ראש העיר לטיפול רפואי בארץ.

גנאדי משה קרנס ראש העיר היהודי נפגע קשות בראות, בקיבה, בכבד ובעמוד השדרה, והרופאים נאבקים על חייו.

הנחת העבודה היתה, שלרופאים הישראליים, ובפרט בבית החולים רמב"ם יש יותר נסיון בפציעות ירי מאשר לרופאים ברוסיה. לאחר ניתוח מסובך שעבר ראש העיר, בחצות הלילה הגיע פרופ' ברק לחרקוב לבית החולים שם בחן את מצבו של ראש העיר, והוחלט להעבירו באמבולנס מוטס בפקוחו של פרופ' ברק לבית החולים רמב"ם בארץ.

בשעה 3 בלילה יצא ראש העיר וצוות רופאים ובני משפחה משדה התעופה באוקראינה במטוס פרטי שהועמד לרשותם ע"י אחד האוליגרכים. הטיסה נחתה בארץ בבוקר, ואמבולנס שהמתין בשדה התעופה העביר את ראש העיר לבית החולים אלישע בחיפה.

בתוך כך נמשכת חקירת ההתנקשות וממנה עולה עד כה כי ראש העיר נורה על ידי "איש מיומן" שצוייד בנשק מדוייק. באזור גם נמצא רימון שלא התפוצץ.

מהנהלת ביה"ח אלישע נמסר כי ראש העיר היהודי של חרקוב גאנדי קרנס, הועבר לבית החולים במהלך הלילה. "בקבלתו עבר בדיקות אבחון אשר מראות כי הניתוחים עברו בהצלחה. הוא נמצא בהשגחה של טובי הרופאים ונראה כי לא יהיה צורך בהתערבות ניתוחית נוספת. כעבור מספר ימים יוחלט על המשך טיפול. בית החולים לא ימסור הודעה נוספת מטעמי סודיות רפואית ושמירה על פרטיות החולה במהלך השבוע הקרוב".
ירי חיפה ראש העיר רמבם חרקוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד