ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

משבר הדסה: דיון חירום בכנסת • ליצמן: "פשע"

הח"כים התאספו לדיון חירום בשל מצבו של בית החולים 'הדסה' • "סדרי העדיפויות של הממשלה הזו מעוותים"

צילום: אוריה תדמור, גלובס
צילום: אוריה תדמור, גלובס

בדיון חירום מיוחד שהתקיים היום (ג) במליאת הכנסת למרות הפגרה, לאחר שנאספו 25 חתימות של ח"כים, ואשר עסק במשבר הממושך בבית החולים הדסה, תקפו הח"כים החרדים את מדיניות הממשלה שהובילה למשבר החמור.

כזכור, בשבוע שעבר התקיים דיון בוועדת הכספים בו הוחלט על הקמת וועדה משותפת שבראשה יעמוד ח"כ יעקב ליצמן, שכיהן בקדנציה הקודמת כסגן שר הבריאות. גם היום במליאה שב ליצמן וכינה את מדיניות הממשלה "פשע".

"בעיר הבירה והעיר הכי גדולה בארץ אין בית חולים אחר ולכן הדסה הוא בית חולים מעין ממשלתי. כל בתי החולים בארץ עוברים תכנית הבראה כי הם לא יכולים לעמוד לבד ללא עזרת הממשלה", טען.

ליצמן האשים את משרד האוצר וקופות החולים בנקיטת מדיניות כנגד בית החולים משיקולים פוליטיים פנימיים.

"איך רוצים שככה בית החולים יתקיים? כל חודש שעובר ללא פתרון מעלה את הגרעון בעוד עשרות מיליוני שקלים. החמישים מיליון שלא עברו עד עכשיו זה פשע. יש אנשים שמחכים לניתוחים והם נדחים כי אין אחיות ואסור היה להגיע למצב כזה".

גם ח"כ יצחק כהן מש"ס שהשתתף בדיון תקף את מדיניות הממשלה, שלדבריו מעבירה מאות מליוני שקלים בהסכמים קואליציונים במקום להשתמש בהם להצלת בית החולים.

"אנו עדים לאחת ההתרחשויות היותר הזויות שידעה מדינת ישראל", אמר כהן. "הדסה למעלה מ-65 שנים מטפלת בניצולי שואה, והמוסד המדהים הזה נותן להם שירות ברגישות המקסימלית. מצד אחד המדינה משקיעה מיליונים בניצולי שואה שזה נכון ובסדר, אבל מצד שני מתעקשת על 50 מיליון שקל. יש כאן טעות בתפיסה, לא עובדי הדסה צריכים להגיד לנו תודה אלא אנחנו צריכים להגיד להם תודה.

"סדרי העדיפויות של הממשלה הזו מעוותים. אני שמעתי שהבית היהודי נהנה מ-450 מיליון שקל במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. זה מספיק לתשע שנים של ביטחון להדסה. אנחנו יושבים בוועדת הכספים ורואים את המאות מיליונים שעוברים שם כל יום. לממשלה אסור לישון בלילה כשזה המצב של הדסה".

ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) אמר: "זה לא הוגן לנהל משא ומתן על משא ומתן, יש בזה משהו לא הגון באופן בסיסי. העובדים חלשים עכשיו וחרב הפירוק עומדת מעל ראשם, וההתנהלות מטילה על העובדים את האחריות על המצב וזה לא נכון. לבוא אליהם היום ולהגיד להם אתם אשמים בכל זו פשוט שערורייה. גם האמירה של השרה שנקלטה במיקרופונים של ישיבת הממשלה, שהמדינה לא צריכה לעזור מכיוון שזה בית חולים פרטי היא אמירה מקוממת. האוצר לא אשם בזה? משרד הבריאות לא אשם בזה? זה משהו שאתם אחראים עליו ולא ידעתם עליו כלום. איך נתתם תמיכות אם לא ידעתם מה קורה? ומי אפשר את השר"פ? הכי קל זה לבוא ולהאשים את העובדים. אתם נתתם לבית החולים להגיע למצב הזה ואתם לא יכולים להתנער מאחריות. הטעות הבסיסית הייתה להשאיר את הדבר הזה בידי נשות הדסה שוועדה מקצועית קבעה שהן לא יודעות לנהל".
משבר כספים ח''כים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד