כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

האדמו"ר מבעלזא: "לא לשבות באוקראינה"

קבוצה מחסידי בעלזא הנוהגת לשהות באורח קבע בתאריך ג' באייר על קברו של רבי ישעילה מקרעסטירר זצ"ל ולשבות בעיירת בעלזא, פנתה לאדמו"ר בשאלה האם לשנות מהמנהג בשל המהומות • האדמו"ר הבהיר כי אין ללון בעיירת בעלזא, ועליהם לחפש מקום אחר • כמו כן, לא יתקיים מסע חוזר לקראת נישואי הנכדה

האדמו"ר בתפילה בעיירת בעלזא. צילום: א.ב. ליבוביץ
האדמו"ר בתפילה בעיירת בעלזא. צילום: א.ב. ליבוביץ

המהומות באוקראינה: קבוצה מחסידי בעלזא הנוסעת מידי שנה בשבת פרשת אמור - ג' אייר לשבות בעיירת בעלזא באוקראינה, ביטלה השנה את שהותה במקום.

המסע עצמו מתוכנן באורח קבע לרגל יום היארצייט של רבי ישעיהלה מקרעסטירר זיע"א, המכונה 'מופת הדור', ובשנים האחרונות יש נהירה המונית לציונו שבעיירת קרעסטירר שבהונגריה. כאשר בשבת שוהים בני הקבוצה בעיירת בעלזאף בבנין הכנסת אורחים במקום.

השנה, בעקבות המהומות באוקראינה, ולמרות המרחק של עיירת בעלזא מהמהומות - 14 שעות נסיעה -חששו חלק מהמשתתפים לשהות שבת באוקראינה, והם נכנסו לאדמו"ר מבעלזא בערב חג הפסח ושאלו האם אפשר לשהות בעיירת בעלזא בשבת בעקבות המהומות, כזכור אמש נורה ראש העיר היהודי של חרקוב בעת שיצא לרכב על אפניו בפארק, ואושפז במצב קשה והיום הוא הועבר במבצע חשאי באמצע הלילה לבית החולים בחיפה.

האדמו"ר מבעלזא השיב, כי היות והיארצייט של בעל ההילולא חל בשבת והוא קבור בהונגריה, שיחפשו מקום אחר לשהות בו ולא בעיירת בעלזא.

יצויין, כי בשנה שעברה בחודש אייר יצא האדמו"ר למסע היסטורי יחד עם מאות חסידים, כדי לפקוד את קברי אבותיו באוקראינה לרגל שמחת נישואי נכדו בכורו. כעת, בצל המצב המדיני באזור, לא תתקיים נסיעה זהה לקראת נישואי הנכדה.
בעלזא עיירה חסידים שבת אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד