י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סערת 'יס פלאנט': "לא עובדים ביח"צ של ברקת"

למרות ההצהרה על הכוונה לפתוח את 'יס פלאנט' בשבת - בסיעות החרדיות מסרבים להתרגש • ומה הם דורשים?

סערת 'יס פלאנט': "לא עובדים ביח"צ של ברקת"
פלאש90

סערת בתי הקולנוע בירושלים מסרבת לגווע: לאחר שבחודש שעבר הורה בג"ץ להחזיר למועצת העיר את הדיון בשאלת פתיחת מתחם הסינמה סיטי בשבת, הוכרז הבוקר (ג) במעמד אבן הפינה למתחם המתחרה 'יס פלאנט' המוקם בשכונת ארמון הנציב בירושלים - על הכוונה לפתוח אותו בשבת.

גורמים בסיעות החרדיות בירושלים מציינים, כי בניגוד למתחם הסינמה הנמצא בבעלות עירונית ממשלתית וכיון שכך פתיחתו מהווה הפרה של הסטטוס קוו, מתחם יס פלאנט המתחרה נמצא בבעלות פרטית ואף מוגדר כמתחם בילוי ולא מתחם קניות, ופתיחתו אינה מהווה הפרה של חוק העזר העירוני ושבירת הסטטוס קוו.

בסיעות החרדיות מכנים את ההכרזה הבוקר כמסע יח"צ של ברקת לציבור החילוני על גבה של השבת. "ברקת מנסה ליצור איזון בכדי שיקל עליו לפתור את סוגית הסינמה סיטי הכרוכה בשבירת הסטטוס קוו".

חבר מועצת העיר יצחק פינדרוס אף הגיב לדברים: "אני מבין שניר ברקת צריך יחצנות אז הוא פותח משהו שאולי ייפתח עוד שנה וחצי... אני לא חלק ממסע יחסי הציבור של ניר, כל זמן שהוא לא שכר את שירותיי".

בתוך כך, מתברר כי מלבד ההכרזה על הפתיחה המתוכננת בשבת - אישרה העירייה ליזמים לעבוד אף בשעות הלילה ובשבתות וחגים בכדי לזרז את פתיחת המתחם. כך עולה ממכתבו של נציג התושבים בשכונה שנשלח לברקת ודורש לעצור את העבודות ולבטל את האישור שניתן לעבוד בשבת.

לכך הצטרף גם חבר המועצה ויו"ר סיעת יהדות התורה המקומית אליעזר ראוכברגר במכתב נדהם למנכ"ל העיריה, בדרישה לבטל את האישור לחלל שבת.

"נדהמתי לראות", כתב ראוכברגר, "טענה שהעיריה העניקה אישור לעבוד בשבת כדי לבנות פרוייקט. קשה לי להאמין שהדבר נכון, שהרי לא מדובר בפיקוח נפש. אשמח לשמוע הכחשה ברורה לטענה זו, ואם חלילה היא נכונה אני מבקש לבטלה מיידית. לא יעלה על הדעת שעיריית ירושלים תתן היתר לעבוד בשבת לצורך בניה של פרוייקט. ואם הם עובדים בשבת בניגוד לחוק, יש להפעיל את הפיקוח העירוני בכל הכוח ולמנוע זאת עם כל הכלים החוקיים העומדים לרשותנו".

עיריית ירושלים הודיעה כי "אין שינוי במדיניות העירייה בכל הקשור לסטטוס קוו כפי שקיים כל השנים בירושלים. מדובר במתחם פרטי לחלוטין שאינו שייך ואף אינו כפוף לעירייה. כפי שבתי קולנוע אחרים פועלים כל השנים בעיר, גם כאן החוק והסטטוס קוו אינו מונעים פתיחתו בשבת".





קולנוע פלנט שבת ברקת עבודות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד