כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

השופט: לופליאנסקי לא לקח לכיס - אקל בעונשו

בית המשפט ביקש מהפרקליטות להגיע להסדר עם אורי לופליאנסקי ואברהם פיינר באשר לעונשם: "הכסף לא הגיע לכיסם"

אורי לופליאנסקי. צילום: מקורבכיר
אורי לופליאנסקי. צילום: מקורבכיר

השופט דוד רוזן הודיע היום (שלישי), כי יקל בעונשם של אורי לופוליאנסקי ואברהם פיינר, בשל מצבם הבריאותי.

אתמול תבעה הפרליטות לגזור חמש עד שבע שנות מאסר על אורי לופליאנסקי ראש עיריית ירושלים לשעבר, לאחר הרשעתו בעבירות שוחד, אך ללא קנס, שכן הכספים יועדו לצרכי הציבור בעמותת יד שרה.

עם זאת הפרקליטות דורשת קנס של 600 אלף שקלים בגין אישום שלישי בו הורשע, של קבלת טובת הנאה.

על חבר מועצת העיר אברהם פיינר ביקשה לגזור בין שלוש לארבע שנות מאסר.

היום הודיע שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, רוזן כי הוא מתכוון להקל בעונשם, והציע לתביעה להגיע עמם להסכמה של עונש מאסר על תנאי, כדי שהדבר לא יהווה תקדים.

השופט ציין גם כי במקרה של לופוליאנסקי ופיינר מדובר בשוחד שלא הגיע לכיסם.

"הכסף לא הגיע לכיסם ולא לילדיהם", אמר, "זה שוחד ושחיתות אבל מצד שני, לשניהם יש מצב רפואי לא קל ולא מצב רפואי שנולד לצרכי המשפט" אמר השופט לאחר שמיעת הטיעונים לעונש על חבר מועצת העיר אברהם פיינר.

"קשה מאוד לבוא ולומר שמצב רפואי זה לא מקלט ממאסר בפועל, כי יש בית חולים ברמלה (כלא רמלה), השאלה אם אנחנו כמערכת יכולים לאטום את עצמנו. יש גבולות שקשה לעבור. אי אפשר שלא להתחשב בנתונים האלה". הוא חתם את העניין ואמר "מדינת ישראל צריכה לגלות רחמנות כלפי נאשמים שפשעו אבל לא לקחו לכיסם".

בנוסף לפיינר, קרא השופט לפרקליטות להגיע להסדר עם אורי לופליאנסקי ראש עיריית ירושלים לשעבר, שכן לא הייתה מחלוקת על העברת התרומות, אולם לופוליאנסקי סירב להודות בכוונת השוחד.

פרופ' דוד ליבאי, פרקליטו של פיינר אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים" כי הוא שמח שהשופט רוזן קיבל את דבריו, ובעקבות כך פנה לפרקליטות, שיגיעו להסדר מקל בעונש עם העו"ד.

"בדיון בבית המשפט טענתי בפני השופט כי פיינר לא לקח אגורה לכיסו, וכי כל הכסף הועבר ישירות למוסדות "בית מלכה" (בית חינוך לבנות בעלזא). שנית, הוא במצב בריאותי קשה ביותר, כך שלא סביר שישלח לבית הסוהר לרצות שם עונש".

"השופט נעתר לבקשתי" אומר ליבאי. לדבריו גם אורי לופוליאנסקי, שקיבל את הכספים עבור הארגון יד שרה, ראוי להקלה בעונש, "אני שמח שהצלחתי לשכנע את השופט להמתיק גם את דינו".

"לפי דעתי זה מאוד אכזרי ולא סביר, לשלוח אנשים במצב בריאות קשה ביותר לבית הסוהר, גם אם עברו עבירה רצינית. מדובר באנשים חיוביים ביותר, שעשו מעשי צדקה עם הכספים".

"אנחנו ממתינים לתשובת התביעה, שם ביקשו לשקול את ההצעה".

גזר הדין במשפטו של אהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר, ינתן בעוד כשבועיים בתאריך י"ג אייר, בבית המשפט המחוזי בתל אביב.
אורי לופליאנסקי מאסר כלא פיינר בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד